Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NEC släpper 505 som GSM

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://mobil.idnes.cz/mobilni_komunikace/mobilni_telefony/abecedni_prehled_mt/ostatni/nec515hdm030731.html

NECs sjukt stora 3G mobil som i Sverige säljs av TRE (3) verkar nu hitta ut som GSM telefon i ett något annorlunda utförande.

Gissar att det är det det handlar om iaf, svårt med tjeckiskan..

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-06 00:43

Frågan man direkt ställer sig är: varför?
Varför vill man ha den tegelstenen?

Nästa fråga: Varför är 3:s abbonemang så dyra?
Fast det hör ju inte hit...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Nästa fråga: Varför är 3:s abbonemang så dyra?
Fast det hör ju inte hit...

Har du missat att det ingår en hel del i det fasta månadspriset?

Ex.

Månadsavgift 349 kr/mån

Ingår i abonnemanget:
Röstsamtal inom 3s nät och fasta nätoperatörer 400 min
Röstsamtal till andra mobiloperatörer 50 min
MoVi (MMS) 50 st
SMS 50 st
MoVi-samtal (videosamtal) 50 min
E-post 100 st
På 3 tjänster för 100 kr

Det ingår dock ingen sherpa som kan bära omkring på telefonen. Nu får man dock välja mellan den gigantiska e606 eller den om ännu större e808 för samma pris. Så bra går det för tre.. hoho

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Det ingår dock ingen sherpa som kan bära omkring på telefonen. Nu får man dock välja mellan den gigantiska e606 eller den om ännu större e808 för samma pris. Så bra går det för tre.. hoho

Tre säger att de inte kan få tag i andra 3G-lurar. Nu borde de ju dock kunna börja sälja Nokias också.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-07 08:09

Det låter ju mysko. Motorola har ju en tri-band-telefon som dessutom har UMTS. Den låter ju betydligt trevligare än NEC-stenarna.
Den finns ju i verkligheten. Man kan köpa den på eBay!

Jo, visst ingår det en del i 3:s abb, men...vad sjutton kostar data 200:-/månaden för??? Och dessutom 30:-/MB...öööö nej tack.
Dessutom 50minuter till andra operatörer. Hm, jotack, och minutkostnaden därefter är ju billig, typ, inte.

Sen har vi ju deras fantastiska täckning...

Det bästa är ju att telefonerna inte klarar att koppla mellan UMTS och GSM så tappar man täckningen i 3G nätet avbryts samtalet. Blir billigt i längden, el inte.

Jag väntar tills det börjar komma riktiga 3G-telefoner, Z1010 och Motorolas nya handdatortelefon t.ex.

Nokias 3G-telefon däremot tycker jag att 3 kan skippa helt. Wap 1.2.1, 7 MB inbyggt minne (Spectronic hade 16 MB redan 1999), 4096 färger i skärmen och utstickande antenn m.m gör att den faller bort direkt. Nej, Nokia, dags att komma ut i verkligheten och släppa moderna 3G-telefoner.

Med tanke det som ingår är månadskostnaden för abbonemanget tämligen låg. Räkna 3,50/MMS, 1,50/SMS etc så framgår det tydligt.

50 MMS hos andra operatörer (brukar kosta 3,50 åtminstone hos Vodafone) blir bara det 175 kronor i värde.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Jo, visst ingår det en del i 3:s abb, men...vad sjutton kostar data 200:-/månaden för??? Och dessutom 30:-/MB...öööö nej tack.
Dessutom 50minuter till andra operatörer. Hm, jotack, och minutkostnaden därefter är ju billig, typ, inte.

Sen har vi ju deras fantastiska täckning...

Aah, du bara gnäller
Du får ju samma täckning som med Vodafone när du ringer via GSM, alltså när du kommer utanför 3:s nät.
Bortsett från data ab., som jag håller med är riktigt dyrt, så tycker jag inte månadsavgiften är hög. Ringer man mest till fasta nätet och inte mer än ca 50 min till andra mob-operatörer, så blir det riktigt prisvärt.

1
Bevaka tråden