Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya produkter från Apple under senare delen av 2014

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple kommer lansera Iwatch i två storlekar tillsammans med en Iphone med 4,7-tums skärm under årets tredje kvartal enligt analytikern Ming-Chi Kuo:s senaste rapport.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-10 16:10

Ingen uppdatering av Mac mini, och tillkomst av NFC tror jag är felgissningar....
Batteritid på iWatch på upp till en dag? Det tror jag inte heller på. Det måste räcka betydligt längre om den ska slå.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-04-10 17:45
Citat:

Flera varianter av armband att välja på. Dyraste varianten med prislapp på flera tusen dollar.
Batteriet kommer ha 200 till 250 mAh och beräknas klara åtminstone en dag.

Tycker inte att någon av de här punkterna känns trovärdig...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-10 17:46
Ursprungligen av lasselu:

Tycker inte att någon av de här punkterna känns trovärdig...

Att ATV kommer att uppdateras på ett eller annat sätt är säkert

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-04-10 21:08
Ursprungligen av kenjon:

Ingen uppdatering av Mac mini, och tillkomst av NFC tror jag är felgissningar....
Batteritid på iWatch på upp till en dag? Det tror jag inte heller på. Det måste räcka betydligt längre om den ska slå.

Håller med.
Vad jag förstått säljer mac mini rätt bra, så att den inte fått haswell tyder ju på att de har en omarbetad modell på väg.
NFC kanske kommer med i iphone 6 (?) men jag tvivlar på att de låser iWatch (?) till det. Och vad jag förstått finns det inga direkt fördelar med NFC över BT 4.0 och iBeacon.
Batteritiden, den måste göra något helt magiskt om den ska ha så dålig batteritid.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-04-11 11:24

Apple Displays - ingen uppdatering där?

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple kommer lansera Iwatch i två storlekar tillsammans med en Iphone med 4,7-tums skärm under årets tredje kvartal enligt analytikern Ming-Chi Kuo:s senaste rapport.

Läs hela artikeln här

Jättekul med allt detta, men när tänker de uppdatera sina Apple Displays? Det står på Mac Rumors:
Mar 07 2014: OS X Mavericks 10.9.3 Beta Contains Native 'Retina' Resolution Option for 4K Displays

Så det borde komma en 4K skärm snart...

Ursprungligen av homesick:

Jättekul med allt detta, men när tänker de uppdatera sina Apple Displays? Det står på Mac Rumors:
Mar 07 2014: OS X Mavericks 10.9.3 Beta Contains Native 'Retina' Resolution Option for 4K Displays

Så det borde komma en 4K skärm snart...

Behöver inte betyda att Apple släpper en 4K skärm snart. Det är nog snarare att de försöker fixa ett problem med Sharps 32" 4K skärm som säljs på Apple Store. I dagens läge blir allt för smått… tanken var att ikonerna i stort sett skulle ha samma storlek som en vanlig Appleskärm men upplösningen skulle vara mycket högre därmed blir texter och ikoner tydligare precis som med iPhone och iPad med Retina skärm.

Senast redigerat 2014-04-12 10:51
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-04-11 22:01
Ursprungligen av The Real Viking:

Behöver inte betyda att Apple släpper en 4K skärm snart. Det är nog snarare att de försöker fixa ett problem med Sharps 32" 4K skärm som säljs på Apple Store. I dagens läge blir allt för smått… tanken var att mapparna i stort sett skulle ha samma storlek som en vanlig Appleskärm men upplösningen skulle vara mycket högre därmed blir texter och ikoner tydligare precis som med iPhone och iPad med Retina skärm.

Tack för ditt svar. Grejen är att jag har köpt min MBP 13" retina för någon månad sedan och gjorde det med en räntefri deal där jag köpte även en 27" Apple Display - den ville jag dock inte hämta ut eftersom jag trodde att det skulle komma en uppdatering av deras displays. Jag kan iofs köpa annat för de pengarna men har nu jobbat med en 20" ACD sedan 2005 så en ny skärm hade suttit så fint...

Kommer 5,5-tummaren att komma på julafton? Lite udda timing kanske.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-21 13:21
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kommer 5,5-tummaren att komma på julafton? Lite udda timing kanske.

Det vanliga svaret....ingen som vet.

Ursprungligen av lappen71:

Det vanliga svaret....ingen som vet.

Nej, jag menade att man ofta vill släppa nya grejer innan jul, så de kommer med i julhandeln. Därför känns just den placeringen mindre trolig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-04-22 00:32
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej, jag menade att man ofta vill släppa nya grejer innan jul, så de kommer med i julhandeln. Därför känns just den placeringen mindre trolig.

Du förväxlar Apple med andra företag.

Ursprungligen av Json_81:

Du förväxlar Apple med andra företag.

Nej, jag menar att de bukar se till att ha allt i ordning för julhandeln i slutet av oktober. När släpptes senast något i december?

Vad är poängen att den påstådda fläktlösa 12 tummaren inte har en klickbar touchpad?
Låter ju helt vansinnigt...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-24 13:39
Ursprungligen av JoelBurman:

Vad är poängen att den påstådda fläktlösa 12 tummaren inte har en klickbar touchpad?
Låter ju helt vansinnigt...

Klickbar ja men inte en som fysiskt rör sig som nu. Utan jag tolkar det att det blir som en touchskärm.

Ursprungligen av lappen71:

Klickbar ja men inte en som fysiskt rör sig som nu. Utan jag tolkar det att det blir som en touchskärm.

Ja låter ju rimligare men är fortfarande inte helt övertygad om att det är en speciellt bra lösning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-24 21:24
Ursprungligen av JoelBurman:

Ja låter ju rimligare men är fortfarande inte helt övertygad om att det är en speciellt bra lösning.

Så det fungerar dåligt med skärmarna på iPhone/iPad?

Ursprungligen av JoelBurman:

Ja låter ju rimligare men är fortfarande inte helt övertygad om att det är en speciellt bra lösning.

Hur många är det som faktiskt använder den "fysiska klickningen" på nuvarande styrplattor?

Inte många, tror jag. Så det lär inte bli någon större skillnad för de flesta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-24 22:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur många är det som faktiskt använder den "fysiska klickningen" på nuvarande styrplattor?

Inte många, tror jag. Så det lär inte bli någon större skillnad för de flesta.

Jag använder den för att klicka-dra längre sträckor när plattan inte räcker till för att dra med tre fingrar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-04-24 22:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur många är det som faktiskt använder den "fysiska klickningen" på nuvarande styrplattor?

Jag gör. Har inte hittat något annat sätt för att kunna dra ut markerad text till skrivbordet från t.ex. Safari.
Bilder däremot går bra att dra ut med tre fingar.

Ursprungligen av Vassius:

...när plattan inte räcker till för att dra med tre fingrar.

Ursprungligen av Mija:

...något annat sätt för att kunna dra ut markerad text...

För de sakerna ni beskriver så brukar jag göra:
One-finger-double-tap-and-drag.

Senast redigerat 2014-04-24 23:07
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-04-24 22:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

One-finger-double-tap-and-drag.

Det fungerar inte för mig. Ska man behöva gå någon speciell kurs för det tricket?

Ursprungligen av Mija:

Det fungerar inte för mig. Ska man behöva gå någon speciell kurs för det tricket?

Man måste kryssa för "Dra" (som ligger under "Klicka" under "Styrplattegester") i Systeminställningar --> Styrplatta.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-04-24 22:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man måste kryssa för "Dra" (som ligger under "Klicka") i inställningarna för styrplatta.

Det räcker inte, man måste tydligen också peta på inställningarna i Hjälpmedel. http://www.youtube.com/watch?v=kTLnNRnel8w efter det fungerar det för mig.

Ursprungligen av Mija:

..måste tydligen också peta på inställningarna i Hjälpmedel...

Ja, det stämmer. Jag har alltid haft det inställt så, så Hjälpmedels-inställningen hade jag hunnit glömma bort.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-04-24 23:03

Gott. Nu har någon rätt på internet, då kan jag gå och sova.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-07-02 20:53

Han hade ju rätt angående iMac upgrade/low cost iaf Hoppas resten också stämmer!

Försvinner fysiskt klick på touchpad blir plattan mycket sämre.

Hoppas de har fel.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-07-03 17:58
Ursprungligen av Borttaget:

Försvinner fysiskt klick på touchpad blir plattan mycket sämre.

Hoppas de har fel.

Beror på.
Om de enbart tar bort det ja, men om de samtidigt ersätter klicket med bättre touchfunktion tror jag inte jag har något emot det.

Senast redigerat 2018-07-23 10:22
Ursprungligen av Borttaget:

Försvinner fysiskt klick på touchpad blir plattan mycket sämre.

Intressant. Har själv aldrig fysiskt klickat på en trackpad (i skarpt läge) och tycker det känns bökigt. När använder man fysiskt klick?

Är det ni som inte kör tap-and-drag?

Senast redigerat 2018-07-23 10:22
Bevaka tråden