Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

död firewire port!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 15:40

upptäckte igår att min firewire-port inte reagerar på de saker jag pluggar in (extern hd visas ej, brännaren hittas ej, mm.)

måste detta betyda att den är...död, eller kan det vara fel på programvaror?!?
(har testat två olika kablage, två olika externa hd samt en extern brännare utan positivt resultat)

  • Medlem
  • 2003-08-04 15:48

Du är inte "utvecklare" och kör Panther va? Då kan man få lite problem med firewire-portarna.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 15:50

nä...men kanske skall testa att installera om systemet

- jag testar (positiv)

  • Medlem
  • 2003-08-04 16:01

Jag har samma problem, jackade i en disk (SpeedMania case) i min iBook/FW och sen dess är FW-porten död..snyft..

Jag vet inte hur ja ska få igång den igen. Tips??

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 00:12

Nä...inga återupplivningsförsök med hjälp av att re-installera os:et hjälpte...

åh vilken tråkig begravning!

Provat med en annan firewire-kabel? Det vanligaste problemet med firewire-produkter är just kablaget. Många gånger är de kablar man får med hårddiskar och dylikt bara skräp. Min LaCie-hårddisk hade en skräpkabel, hade jätteproblem och när jag bytte har allt funkat utmärkt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 12:47

Det kan ju faktiskt vara så att FireWire-porten har dött. Det hände mig när jag skaffade en Formac-brännare för länge sen. Lyckligtvis åtog sig brännarbutiken att betala reparationskostnaden.;)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 13:43

men...hur pass bra är firewire isåfall, om den kan krascha så enkelt. Då verkar ju usb2 vara bättre?!?
Ska jag lämna in datorn på garanti för att någon månad senare återigen erhålla en död firewire port bara för att brännaren endast har firewire utgång?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-08-05 15:05

Följande info från Apple uppdaterades igår. Kanske en ledtråd.

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av givmild
upptäckte igår att min firewire-port inte reagerar på de saker jag pluggar in (extern hd visas ej, brännaren hittas ej, mm.)

måste detta betyda att den är...död, eller kan det vara fel på programvaror?!?
(har testat två olika kablage, två olika externa hd samt en extern brännare utan positivt resultat)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 16:11

hm...skojar dom?!?
..vad e lösningen

som om man inte redan provat allt:)

1
Bevaka tråden