Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad - stänga av appar mfler

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur stänger man av aktiva appar på en äldre iPad?

Före IOS7: Dubbelklicka på hemknappen, tryck och håll på valfri app som dyker upp där nere i listan, tryck på krysset på de som du vill stänga

Ursprungligen av BlackSmp:

Före IOS7: Dubbelklicka på hemknappen, tryck och håll på valfri app som dyker upp där nere i listan, tryck på krysset på de som du vill stänga

Det är ett minustecken i övre vänstra hörnet, inte ett kryss.

Denna video visar hur det ser ut i iOS 6 resp iOS7

Minnet är kort och det är bättre med ios7.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det är ett minustecken i övre vänstra hörnet, inte ett kryss.

Denna video visar hur det ser ut i iOS 6 resp iOS7

Tack för filmen men det verkar inte stämma......
Var är det någonstans man kan ta reda på vilken Ipadmodell samt operativsystem?

Tack för länken. Den är från 2010. Detta med iOS hittar jag inte under "om".

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-18 10:53
Ursprungligen av calinou:

Tack för länken. Den är från 2010. Detta med iOS hittar jag inte under "om".

Ursprungligen av lappen71:

Tack för bilden. Jag blev osäker pga det står inte iOS framför....Det står 5.1.1.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-18 11:02
Ursprungligen av calinou:

Tack för bilden. Jag blev osäker pga det står inte iOS framför....Det står 5.1.1.

Och då fungerar det precis som telefonen till vänster i filmen.

Ursprungligen av lappen71:

Och då fungerar det precis som telefonen till vänster i filmen.

Det är på en iPad och inte en iPhone. Dock är det kanske på samma sätt?. Då ser man inte dessa symboler när ikonernas rör sig. De kanske stänger av sig automatiskt?

Ursprungligen av calinou:

Det är på en iPad och inte en iPhone. Dock är det kanske på samma sätt?. Då ser man inte dessa symboler när ikonernas rör sig. De kanske stänger av sig automatiskt?

Förfarandet är detsamma på iPhone och iPad. Men om du inte ser ett minustecken i övre vänstra hörnet av ikonerna så har du nog inte gjort helt rätt. Du måste sätta fingret på en av ikonerna och hålla det nere tills ikonerna börjar gunga/vagga.
Se denna video från 1.05

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-18 12:39
Ursprungligen av calinou:

Det är på en iPad och inte en iPhone. Dock är det kanske på samma sätt?. Då ser man inte dessa symboler när ikonernas rör sig. De kanske stänger av sig automatiskt?

Spela ingen roll att det är en iPad eller iPhone för det är i grund och botten samma operativsystem.
Skillnad är designen är annorlunda på iPad för det är en större skräm.
Det fungerar PRECIS som han säger på filmen 27s in att man ska hålla fingret på ikonen för att den ska börja vibrera.

1
Bevaka tråden