Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android saknade stöd för touchskärm före Iphone-lanseringen

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lappen71:

Nu är inte denna artikel enbart skriven för dig så tycker du inte om den läs inte.

Du har visst problem med vanlig enkel vardagslogik. Jag kan ju knappast ha en åsikt om en artikel innan jag läst den.

Jag har vilka åsikter jag vill om 99mac och uttrycker de när jag vill och hur jag vill (inom rimligt satta begränsningar i olika forum). Om du har problem med med det demokratiska statsskicket och yttrandefriheten kanske du kan ta upp det i ett mer lämpligt forum?

Det står dig givetvis fritt att hylla 99macs — enligt vad du tycker? — djuplodande artiklar. Jag tycker förstås att jag tror mer på deras förmåga att förbättra sig än vad du ger uttryck för. Annars skulle jag inte kritisera de alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-17 11:44

Även om 99mac inte gjorde så mycket "vinkel" på artikeln är det i och med detta uppenbart en hel industri vände och tänkte om hur man designar och använder en produkt - sin telefon. Det lyckades Apple verkligen med. Även om det fanns tidigare produkter på marknaden med bl.a. touch-screen var det ingen, förrän iPhone eller Steve Jobs vision och presentation av iPhone, som påverkade industrin som den gjorde. Google gjorde om sin hemläxa, ingen annan större spelare (Sony, Nokia, Microsoft, Palm, Blackberry) hängde med eller förstod vad som hände och sakta men säkert kom två nya dominanta spelare in och tog över.

DET är en nyhet som kanske inte riktigt vrids på i denna artikeln men det var en nyhet för mig hur daterat Android var när iPhone släpptes.

Ursprungligen av Erik.dv:

Även om 99mac inte gjorde så mycket "vinkel" på artikeln är det i och med detta uppenbart en hel industri vände och tänkte om hur man designar och använder en produkt - sin telefon. Det lyckades Apple verkligen med. Även om det fanns tidigare produkter på marknaden med bl.a. touch-screen var det ingen, förrän iPhone eller Steve Jobs vision och presentation av iPhone, som påverkade industrin som den gjorde. Google gjorde om sin hemläxa, ingen annan större spelare (Sony, Nokia, Microsoft, Palm, Blackberry) hängde med eller förstod vad som hände och sakta men säkert kom två nya dominanta spelare in och tog över.

DET är en nyhet som kanske inte riktigt vrids på i denna artikeln men det var en nyhet för mig hur daterat Android var när iPhone släpptes.

iPhone (och implicit även IOS) var något som helt förändrade spelplanen för mobilt allting. Man kan inte ta de som låtsas som något annat på fullt allvar. Jag tror inte Google själva skulle förneka det påståendet heller. Men det är naturligt att det attraktiva med Apples produkter går rakt över en del huvuden.

Bevaka tråden