Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och Adobe Flash Player

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har ett litet problem. Det är så att Flash Player inte vill fungera när jag använder Safari. Det kommer upp hela tiden att jag måste uppdatera eller installera Flash Player så fort jag går in på någon hemsida som använder sig av det. Trots att jag gjort det cirka 10 gånger vill det ändå inte fungera.

Dock fungerar det klockrent när jag använder mig av Chorme som webbläsare. Så jag undrar om man kan gå in på någon inställning i Safari och fixa problemet. Tack på förhand för svar!

Vilken version av Safari?
Vilken version av OS X?

Vad får du för resultat om du går till den här sidan?
http://www.adobe.com/software/flash/about/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-09 23:22

Chrome har Flash inbyggt, därför får du inte samma varning från den.

Bara vissa sidor, väl? Har märkt att en del sidor verkar vara hemskt dåligt kodade då de inte bara kräver en sen version av Flash, utan kräver exakt just vad sidan tror är senaste version. Inte nyare, inte äldre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-10 15:13

Bug i Flash Player 13.0.0.182

Ursprungligen av Viper_W:

Hej!

Har ett litet problem. Det är så att Flash Player inte vill fungera när jag använder Safari. Det kommer upp hela tiden att jag måste uppdatera eller installera Flash Player så fort jag går in på någon hemsida som använder sig av det. Trots att jag gjort det cirka 10 gånger vill det ändå inte fungera.

Dock fungerar det klockrent när jag använder mig av Chorme som webbläsare. Så jag undrar om man kan gå in på någon inställning i Safari och fixa problemet. Tack på förhand för svar!

Senaste uppdateringen av Flash Player version 13.0.0.182 har en bug som drabbar vissa i Safari och Firefox. Chrome berörs inte. Adobe har via sitt forum meddelat att de jobbar på det. Fler med problem på Apples forum här och här.

Själv har jag felet i Safari 7.0.3 och Firefox 28.0, OSX 10.9.2 på en iMac 2007. Lite lustigt i Safari när man går till testsidan http://helpx.adobe.com/flash-player.html så syns det flashanimerade trädet under punkt 5 helt ok, tills man trycker på knappen "Check now", då blir det insticksfilsfel. Sidan bekräftar att Flash 13.0.0 är installerat. Andra flashsidor får insticksfilsfel. I Firefox blir det bara tomt.

Det hjälper inte att avinstallera med avinstalleraren och installera om. Men man kan istället hämta och återinstallera version 12.0.0.77

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-10 23:51

Vet inte om det är denna bug som trådskaparen råkat ut för men jag fortsätter i denna tråd som är aktuell.

Adobe har nu bekräftat att Flash Player 13 inte fungerar på macar från 2006-2007
http://forums.adobe.com/message/6285851#62858...

Citat:

ATTENTION MAC CUSTOMERS - Flash Player 13 "Plugin Failure" Workaround

We are aware that Macs created between 2006 and 2007 are currently running into problems using the latest release of Flash Player (version 13). We apologize for the inconvenience that this is causing. We are actively investigating the cause and hope to have a full solution to you shortly. In the meantime, please follow this two step procedure which will revert you back to version 12.

1. Download and run our uninstaller: http://fpdownload.macromedia.com/get/flashpla...
2. Download and run the version 12 installer from: http://fpdownload.macromedia.com/get/flashpla...

I will continue to update this thread and post to twitter (@liquidate) when new information is available.

#Nyhetstips

Okej, tack för alla svar. Får hoppas att det löser sig med tiden då, eftersom det verkar vara det problemet som jag har råkat ut för. Kör på en Imac från 2011 så det kan inte vara problemet. Har bara det här problemet på min Imac men inte på min Air.

.182 ger mig en dator som visar hackande video hela tiden.

Vad är det för kvalite på Adobe's programmerare egentligen?

Avinstallerat, bytt till 12:an enligt ovan, no luck.

Kör i FireFox - allt funkar...

Får leta på Apple Support imorrn.

Senast redigerat 2014-04-12 22:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-13 01:43

http://forums.adobe.com/message/6285851#62858...

Citat:

Update 4/10:
We have determined that this problem is due to a compiler update in our build infrastructure that exposed a long-standing bug in a Mac system library. Flash Player now attempts to use CPU instructions that are not available on a subset of supported Mac hardware from 2006 to 2007. None of the machines in our compatibility labs are affected, so the issue didn't show up in our testing, but we were able to track down a machine that reproduces the issue yesterday. We're actively working on a fix and I'll update this post again once we have more information.

Update 4/11
Our developers have found a fix for this issue and our quality assurance team will be testing this new build out over the weekend. If everything looks good, we'll work on how and when we'll get this deployed.

Gör en nollställning på safari och kolla om det funkar. Hade samma problem för någon timme sen och det hjälpte mig.

Det blev en liten kort artikel om detta. Tackar för nyhetstipset @IngoX.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-16 21:14

Flash har då aldrig fungrat bra på min Mac Pro från 2006 så vad babblar de om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-16 22:10

Ny version ute idag som fixar felet på vissa modeller.

Flash är problemet?

Ursprungligen av ArtAudio:

Flash är problemet?

Du får gärna utveckla den frågan lite. Vad menar du, och till vem är den riktad? Jag förstår inte alls vad du menar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får gärna utveckla den frågan lite. Vad menar du, och till vem är den riktad? Jag förstår inte alls vad du menar.

Tja, min erfarenhet är att Flash är lite som en miniversion av Windows när det gäller uppdatering (tätt, tätt, tätt).[/quote]

Desto oftare ett företag släpper uppdateringar, desto bättre.

Senast redigerat 2014-04-20 19:17
  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-17 13:58
Ursprungligen av ArtAudio:

...Jobs ... ansåg att Kartago, förlåt Flash, skulle förstöras.
http://www.newser.com/story/87355/steve-jobs-...

Amen.

Jag har v. 13 r0 i Chrome och v 12. i Safari. Kanske därför jag har vissa läppsynkproblem i Chrome i min gamla Macbook Pro (Som annars lätt och ledigt visar 1080p-video i VLC utan tappade frames).

Ursprungligen av ArtAudio:

Tja, min erfarenhet är att Flash är lite som en miniversion av Windows när det gäller uppdatering (tätt, tätt, tätt).

Täta uppdateringar är i sig inte tecken på dålig kvalitet.

Ursprungligen av Micke Byström:

Täta uppdateringar är i sig inte tecken på dålig kvalitet.

Helt rätt och ändå fel på något sätt. Det lite som när mikrovågsugnen är isig, det är i sig inget problem.

Ursprungligen av ArtAudio:

Helt rätt och ändå fel på något sätt. Det lite som när mikrovågsugnen är isig, det är i sig inget problem.

En dålig analogi. Många bra företag uppdaterar ofta. Det betyder inte att ett företag som uppdaterar ofta är bra. Men att antyda motsatsen är bara löjligt.

Ursprungligen av trupina:

Gör en nollställning på safari och kolla om det funkar. Hade samma problem för någon timme sen och det hjälpte mig.

Backade en version och gjorde återställning. Det lösete problemet. Thnx

1
Bevaka tråden