Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påminnelser synkar inte!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har nyligen lagt märke till en sak som jag stör mig väldigt mycket på. Det är så att jag använder Apples inbyggda påminnelser oerhört mycket, många gånger varje dag. Och jag har nyligen lagt märke till att påminnelserna inte synkar mellan mina olika enheter som jag vill att dem ska.

När jag t.ex. lägger in en påminnelse i datorn så ska ju det plinga till i mobilen om jag inte sitter vid datorn, men det gör den inte. Antagligen är det något jag har gjort för att spara batteriet.

Dock har jag märkt att om jag går in i påminnelse appen så plingar det till.

En till sak. Jag använder bara min iPad då och då mest i studier. Och har jag inte använt iPaden på ett par dagar kan jag ha oerhört många gamla påminnelser som jag redan har avklarat på mina andra apple devices. Även här är det nog något jag har gjort för att spara batteri men kan inte hitta vad.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-15 21:06

Du har inte stängt av bakgrundsuppdatering för statusen på appar?
Inställningar - allmänt - bakgrundsuppdatering

Ursprungligen av lappen71:

Du har inte stängt av bakgrundsuppdatering för statusen på appar?
Inställningar - allmänt - bakgrundsuppdatering

Nae, men påminnelser finns inte som alternativ där.

Ursprungligen av koffas:

Nae, men påminnelser finns inte som alternativ där.

Det gör den inte för mig heller och det fungerar för mig.

Har du testat en hard reset?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det gör den inte för mig heller och det fungerar för mig.

Har du testat en hard reset?

Testade precis och det verkar inte hjälpa. La till en påminnelse på Macen om 5 min, la ner locket och satt i 5min och väntade med min iPhone och iPad men ingen av dem plingade till efter 5 minuter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-16 16:58

Och om du låter bli att lägga ner locket? Den måste ju hinna få iväg händelsen till iCloud innan du stänger den.

Ursprungligen av kenjon:

Och om du låter bli att lägga ner locket? Den måste ju hinna få iväg händelsen till iCloud innan du stänger den.

Missat ditt inlägg. Var tvungen att testa och köra en påminnelse om längre tid och det verkar funka. Tack för all hjälp. Återkommer om märker något mer problem kring detta

1
Bevaka tråden