Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-17 14:46

Jag tycker Dölj är bättre än Göm.
Man döljer något för att det inte ska synas, man gömmer något för att det inte ska hittas.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker Dölj är bättre än Göm.
Man döljer något för att det inte ska synas, man gömmer något för att det inte ska hittas.

Det spelar ingen roll för mig, bara det är konsekvent. Om nu nästan alla program kör med ”Göm” så tycker jag man borde anpassa sig till det.

Inte obegriplig i egentlig mening kanske MEN jag har aldrig sett den förut o den dök upp idag den 1a april...

  • Medlem
  • 2014-04-01 17:07

Mavericks kostar väl inget?

Ursprungligen av Baron:

Mavericks kostar väl inget?

Nä, vet jag också så formuleringen i rutan är lite skum. Kanske är den som är skämtet

Ursprungligen av Mymac4ever:

...så formuleringen i rutan är lite skum...

Vad är det som är skumt?

Systemet visar ett meddelande om att det finns en uppgradering, och påpekar dessutom att det är gratis. Jag ser inget konstigt alls i den formuleringen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är det som är skumt?

Systemet visar ett meddelande om att det finns en uppgradering, och påpekar dessutom att det är gratis. Jag ser inget konstigt alls i den formuleringen.

Det är bara det att den aldrig dykt upp tidigare

För dig kanske, ja.
Jag fick den för flera dagar/vecka sedan. Beror nog på hur ofta Programuppdatering är inställd på att hämta nya uppdateringar.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-04-02 09:40
Ursprungligen av AndersiLund:

Ursäkta att jag skickar en från Windows men den är för bra för att vara sann. Men den är sann, har några år på nacken visserligen.

Ungefär som "Fel: Åtgärden utfördes".

Annars har jag drabbats av "Servern kastade ett undantag" (Java, direktöversatt), "Catastrophic failure" i Windows Media Player (om jag inte minns fel) och den här klassikern:

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-04-03 09:31

Högts obegripligt, skrivaren är ju installerad (fungerar i alla andra program), PC/skrivare omstartade.

Ursprungligen av reboot81:

Högts obegripligt, skrivaren är ju installerad (fungerar i alla andra program), PC/skrivare omstartade.

Det kungliga "vi"?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-03 10:08
Ursprungligen av pmarriott:

Det kungliga "vi"?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pluralis_majesta...

  • Medlem
  • 2014-04-06 14:23

Jag irriteras av att Apple i och med Mavericks flyttat många felmeddelanden (t.ex. om TM-hårddisken inte är ikopplad) från en vanlig dialogruta till notiscenter. De glömde nämligen göra så att notiserna kan ändra storlek och resultatet är att de oftast är helt obegripliga. Jag ska försöka ta ett screenshot nästa gång det händer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-04-13 20:24

Nåt blev fel här...

Lägg den här till övriga Adobe-uppdateringarna i Hall of Shame. När ska Adobe någonsin få ordning på sina uppdaterare?

Jag provade igen 10 ggr sen kom jag på att Systeminställningar inte får vara öppet samtidigt.

  • Medlem
  • 2014-04-15 11:51

- Vill du ha den här eller den där?
- Ja.

Ursprungligen av Baron:

- Vill du ha den här eller den där?
- Ja.

Ja men det är ju helt korrekt och logiskt. Precis som om man frågar en programmerare som fått barn om det blev en pojke eller en flicka, och h*n svarar "ja"

Ursprungligen av Baron:

- Vill du ha den här eller den där?
- Ja.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1184479/eller.png

Även om jag alltid är för verb på knapparna i dialogrutor (om möjligt) så hade de ju enkelt kunnat rädda den genom att skriva ”move/copy”. Men egentligen är det inte fel med ”move or copy” heller, bara att det blir jäkligt förvirrande.

  • Medlem
  • 2014-04-16 11:16

Bäst hade väl varit om frågan gällde bara det jag försökte göra, dvs kopiera.

Ursprungligen av Baron:

Bäst hade väl varit om frågan gällde bara det jag försökte göra, dvs kopiera.

De hushållar väl med dialogrutor

  • Medlem
  • 2014-04-16 12:30
Ursprungligen av Baron:

Bäst hade väl varit om frågan gällde bara det jag försökte göra, dvs kopiera.

Du kan väl ändå inte begära att datorn ska kunna hålla reda på vad du försöker göra?

Ursprungligen av Baron:

Bäst hade väl varit om frågan gällde bara det jag försökte göra, dvs kopiera.

Det är sant, men de kör väl samma dialogruta för båda. Sen kommer den väl innan man valt om man vill kopiera eller flytta? Hursom, det var länge sen jag pillade i Windows på det viset men känner absolut igen dialogrutan och reagerade också på hur dum den är, så jag håller med dig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-04-21 12:30

Ang. nyheten att ICA börjar med mobil självscanning.

Senast redigerat 2014-04-21 19:15

Uppdaterade till Java 7u55:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-21 19:33

Tvättmaskinen försöker säga något...

Ursprungligen av Sir N.:

Uppdaterade till Java 7u55:

Det utvecklaren glömde lämnar en del övrigt att önska

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-12 23:54

Fick den här i ansiktet 01:30 igår - tog tio sekunder att förstå innebörden av...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-13 10:53
Ursprungligen av reboot81:

Fick den här i ansiktet 01:30 igår - tog tio sekunder att förstå innebörden av...

Jag förstår inget alls annat än att det måste vara dålig svenska (jag använder inte Lightroom). Hur skulle du formulera budskapet mer begripligt?

Tillägg: Aha, nu fattar jag. Lite omkastad ordning på orden. Det som tog 10 sekunder för dig tog ett halvt dygn för mig

Senast redigerat 2014-05-14 00:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-02 11:58

Episode Pro has a problem…

  • Medlem
  • 2014-07-17 23:48

Kopplade in min Garmin Edge 800 i datorn och fick upp denna ruta. Vad GPSen vill göra under nätterna, veckodagarna eller helgerna har jag dock ingen aning om.

Bevaka tråden