Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

yahoo imap fungerar inte på jobbet [men smtp fungerar]

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag har två jobb. På det ena jobbet (och hemma) har jag inga problem att ladda ned email till Mail från Yahoo. Det fungerar både via ethernet och via wifi.
På mitt andra jobb fungerar utgående email (smtp) men jag kan inte ladda ned email. När jag kör anslutningsgranskare för epost få får jag bifogad bild.

Jag har tittat i mina inställningar och jag kör IMAP protokoll (torr jag)
port 993 med SSL. autentisering lösenord.
när jag kryssar ur SSL byts port-numret automatiskt till 143 men inte heller det fungerar.

se även bild: https://www.dropbox.com/s/vekxh7vkai8fda1/bil...

Vad kan jag göra för att Mail ska ladda hem email?
med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-16 09:47

Det låter som att det andra företaget har en (bra och fungerande) säkerhetspolicy. Därför har dom stängt allt i brandväggen och bara öppnat det som behövs. Nu kan man också ha en åsikt om att godtycklig klient kan köra på port 25...

Ursprungligen av frazze:

Det låter som att det andra företaget har en (bra och fungerande) säkerhetspolicy. Därför har dom stängt allt i brandväggen och bara öppnat det som behövs. Nu kan man också ha en åsikt om att godtycklig klient kan köra på port 25...

ja, du har förstås rätt i att det är bra med en fungerande säkerhets policy. Jag har löst problemet med ett bärbart modem tills vidare.
mvh Jonas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-16 20:51

Man tänka sig att egen utrustning sitter på ett gästnätverk (med full access till Internet) och företagets egen på det interna. Alla nöjda.

1
Bevaka tråden