Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.1 finns nu att ladda ner

Tråden skapades och har fått 160 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kievY:

Jag har dock inte hört någon skillnad på HD Voice och ändå har jag ringt till personer som har tele2/telia, vad jag vet så är det dessa två som har infört det? Måste personen jag pratar med ha 3G/4G igång?

Det borde vara så (3G) men jag vet inte hur det fungerar om man har olika talkodare i vadera änden. Det borde inte bli bättre än den sämsta talkodaren

4G (LTE) spelar ingen roll eftersom vi inte har tal över LTE ännu

Ursprungligen av kievY:

Jag har dock inte hört någon skillnad på HD Voice och ändå har jag ringt till personer som har tele2/telia, vad jag vet så är det dessa två som har infört det? Måste personen jag pratar med ha 3G/4G igång?

Båda måste ha 3G och en telefon som stödjer HD Voice, enligt Tele2. Finns en lista på deras hemsida med de vanligaste telefonerna som stödjer det där tror jag.

Man märker direkt oavsett vem man ringer till att ringtonen är mycket klarare med HD Voice. När den andra sen svarar blir kvaliteten så klart inte bättre än sämsta länken i kedjan.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-04-14 12:01
Ursprungligen av Weedberg:

Båda måste ha 3G och en telefon som stödjer HD Voice, enligt Tele2. Finns en lista på deras hemsida med de vanligaste telefonerna som stödjer det där tror jag.

Så har båda 4G så kommer det inte gå? Vet i allafall att de jag oftast ringer har antingen 3G som är avslaget medan jag har 4G påslaget så kanske inte därför jag märkt av det..

Ursprungligen av kievY:

Så har båda 4G så kommer det inte gå? Vet i allafall att de jag oftast ringer har antingen 3G som är avslaget medan jag har 4G påslaget så kanske inte därför jag märkt av det..

4G har inget att göra med röstsamtal. Bara data. 3G är fortfarande igång öfr samtal, men gömmer sig bakom 4G. Har de du ringer inte 3G igång kommer du inte märka något.

Det som är synd är att än så länge så får du inte HD voice när du ringer mellan operatörer (Telia - Tele2) utan för stunden är det bara inom samma operatör.

"HD-ljud" kan man även testa genom att ringa upp någon bekant med iPhone och använda FaceTime röstsamtal. Det är dramatiskt mycket bättre ljud än när jag ringer via mitt Telia-abb.

Jag har inte heller hört något Telia HD-ljud än men jag bor på landet så det kommer väl 2019 eller nåt...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-14 22:01

HD-ljud (typ telia-2-telia) låter sämre än facetime röst. HD verkar ha något problem med diskanten. Privat mellan iPhone 5 och 5S.

Bara jag som har haft två kernel panics efter uppdatering (Den verkar ha svårt att frigöra RAM)? Annars är den betydligt snabbare än 7.0.3 eller vad jag hade innan..

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bara jag som har haft två kernel panics efter uppdatering (Den verkar ha svårt att frigöra RAM)? Annars är den betydligt snabbare än 7.0.3 eller vad jag hade innan..

Två spontana omstarter har jag haft, jag antar att det är det som du menar med kernel panic. Har känslan av att det är kameran som ställer till det för mig. Safari är dock mycket stabilare än tidigare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-04-17 21:13

Enorm skillnad med HD-ljud i samtal. Natt och dag.

Bevaka tråden