Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mavericks och Seagate Extern hårdisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öckerö
  • 2014-04-13 02:13

Hej jag har att problem med min externa hårdisk från Seagate. Allt sedan jag installerade Mavrick på min Macbook air kan jag inte längre hitta hårdisken. Den finns i skivverktyget men den kommer inte upp i Finder, kan inte heller laga eller lägga till den på skrivbordet. Den har ström och allt för den lyser när jag kopplar in den. Den fungerar även i andra datorer utan problem (testat i några PC). Så vad skall jag göra?
Tacksam för alla svar!

Senast redigerat 2014-04-13 03:49

När du ser disken i Skivverktyg, vilken information om disken kan du se där? Visa gärna med bilder – det är kanske enklare.

Hej,

Utveckla lite mer vilken Seagate disk du har, kopplad via USB 2, USB 3, FireWire?
Har du installerat Seagate programvaran som kommer med disken?

Jag har två externa Seagate diskar och de fungerar fin fint om de får tillräckligt med ström och man inte installerar programvaran som kom med diskarna...
/J

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2014-04-13 17:54

det är en Seagate Backup Plus Portable drive 1TB, som är kopplat via USB 3. Saken är den att den har fungerat utmärkt till dess att jag uppdaterade OSx. Här är en bild på skivverktyget

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-13 18:09

Den är formaterad med NTFS, ska du ha det?
Vad händer om du klickar på Lägg på skrivbordet i verktygsraden?

Ursprungligen av Xeato:

...fungerat utmärkt till dess att jag uppdaterade OSx...

OS X kan normalt inte skriva till NTFS-diskar, utan det krävs tilläggsprogram för att kunna hantera NTFS fullt ut.

Du hade förmodligen något sådant program i ditt gamla system.

1
Bevaka tråden