Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyrfilm i iTunes - Lördagskris!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hyrde nyss en film på iTunes i datorn. Nu ville jag streama den till min Apple tv men får det inte att funka, inte ens airplay-skärm dubblering!!funkar att börja se den på datorn, men när jag slåt på airplay dubblering blir filmrutan grå direkt.
Måste jag ladda hem filmen först?? Vilket kommer ta minst 1 timme med min internetuppkoppling...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-12 21:30

Vad är det som händer när du försöker? "men får det inte att funka" är inte en nog bra felbeskrivning.
Det går att hyra direkt i ATV´n om du inte visste det.

Jo filmen håller på att ladda hem i iTunes men den finns inte när jag går inte på min Apple tv, det går att starta filmen på datorn men när jag trycker på skärmdubblering blir det bara grått i filmrutan. Jo jag vet, har gjort det förut, testade det först men det stod att jag var tvungen att bekräfta betalning i datorn?? Så jag tänkte att det borde gå lika bra att köpa den direkt i datorn.
Som jag förstår det går det bara att föra över den till apple tv,n när nedladdningen är klar, vilket isåfall känns segt då popcornen och godiset var redo och man ville sen den på stört!

Kolla att du är inloggad på samma iTunes-konto på Apple TV, det ska gå att se den direkt där som lappen skriver. Du behöver inte ladda ner den till iTunes.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kolla att du är inloggad på samma iTunes-konto på Apple TV, det ska gå att se den direkt där som lappen skriver. Du behöver inte ladda ner den till iTunes.

Japp det är jag. Antar att det borde stå under fliken "köpt" på apple tv,n, men där står det bara att jag inte köpt något.
Jaja 16 minuter kvar att tanka ner nu säger iTunes, vi får se hur det går sen. Gör inte om den här missen igen.

Ursprungligen av alec3000:

Hyrde nyss en film på iTunes i datorn. Nu ville jag streama den till min Apple tv men får det inte att funka, inte ens airplay-skärm dubblering!!funkar att börja se den på datorn, men när jag slåt på airplay dubblering blir filmrutan grå direkt.
Måste jag ladda hem filmen först?? Vilket kommer ta minst 1 timme med min internetuppkoppling...

Filmen vart nerladdad, hamnade i mappen hyresobjekt som man hittade via datorer på Apple tv,n, hittar den ej i iTunes.
Nu orkar jag inte kolla på den längre ikväll så kom ihåg alla att inte hyra film på datorn om ni vill se den direkt på Apple tv,n!

Senast redigerat 2014-04-12 23:13
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-13 11:44

Mac mini som mediaspelare och HDMIkabel...

1
Bevaka tråden