Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte ändra min status i iMessage?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag klickar på Inställningar i mitt iMessage så finns där under fliken Allmänt, olika inställningar för hur mitt iMessage ska uppföra sig.

Men det är en radda av inställningarna som är gråa och inte kan ändras, fr o m Kompislista ner t o m Vid användarbyte. Är det normalt eller är det nåt knas?

Likaså om jag klickar på Meddelanden i aktivitetslisten överst så att rullgardinsmenyn öppnas, så finns där valet att ändra sin status. Men det går inte, utan statusen står kvar som Nedkopplad. Inte ändras statusen till Aktiv igen när jag skriver nåt på iMessage. Så det hela verkar knepigt, eller ska det vara så?

Om det beror på att jag just nu är i Norge, eller rättare sagt mitt ute i Nordsjön på en oljerigg, vete fanken, men jag har aldrig tänkt på om det är nån skillnad när jag är hemma.

Det är en bug i iMessage.
Gå in i inställningar och inaktivera konton för att sedan aktivera dem igen så kan iMessage koppla upp igen.

Ursprungligen av Borttaget:

Det är en bug i iMessage.
Gå in i inställningar och inaktivera konton för att sedan aktivera dem igen så kan iMessage koppla upp igen.

http://img59.imageshack.us/img59/9990/dcxl.png

Ok, tack för infon.

Men jag testade att inaktivera mitt konto nu, och aktiverade det igen, men det blev ingen skillnad. Gjorde om det igen och avslutade sen iMessage och startade det sen igen och aktiverade kontot, men ingen skillnad. Kanske man måste vänta en bra stund innan man aktiverar igen?

Måste jag kanske göra detta på alla mina olika enheter, typ mina två iPad min iPhone och min MBP?

Senast redigerat 2018-07-23 10:11
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Ok, tack för infon.

Men jag testade att inaktivera mitt konto nu, och aktiverade det igen, men det blev ingen skillnad. Gjorde om det igen och avslutade sen iMessage och startade det sen igen och aktiverade kontot, men ingen skillnad. Kanske man måste vänta en bra stund innan man aktiverar igen?

Måste jag kanske göra detta på alla mina olika enheter, typ mina två iPad min iPhone och min MBP?

Nej, skall inte behöva göra det på alla enheter. Det är bara messages i OSX som lider av det.

Men om du ej får det att fungera behöver det ändå inte vara buggen.

1
Bevaka tråden