Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X kan få nytt utseende i nästa version

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästa version av operativsystemet OS X förväntas presenteras under WWDC i juni, och rykten säger att den största förändringen blir ett nytt utseende.

Läs hela artikeln här

Jag ber till gud att det inte bara blir en kopia på iOS, så man slipper kräkas varje dag man ska jobba.

  • Medlem
  • 2014-04-09 16:22

Men för allt som är heligt i världen låt inte den ******** förstöra det det underbara osx som han förstörde ios!!! Jag tvingas redan byta till android vid nästa telefonbyte, skall jag tvingas bort från mac nu oxå!?? Spärra in den galningen innan han förstöra hela apple med sitt vidrigt fula användarfientliga UI. Snacka om att vanhedra Steve Jobs arv!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 16:34
Ursprungligen av Soap:

Men för allt som är heligt i världen låt inte den ******** förstöra det det underbara osx som han förstörde ios!!! Jag tvingas redan byta till android vid nästa telefonbyte, skall jag tvingas bort från mac nu oxå!?? Spärra in den galningen innan han förstöra hela apple med sitt vidrigt fula användarfientliga UI. Snacka om att vanhedra Steve Jobs arv!!

Ive är onekligen bra på att designa fysiska enheter. Men han är helt värdelös på att jobba med mjukvaran. Håller med, hoppas att vi får behålla användarvänligheten åtminstone på OS X.

  • Medlem
  • 2014-04-09 16:50
Ursprungligen av timofej:

Ive är onekligen bra på att designa fysiska enheter. Men han är helt värdelös på att jobba med mjukvaran. Håller med, hoppas att vi får behålla användarvänligheten åtminstone på OS X.

Ja allt på ios7 är ju så fult att man gråter och vill kräkas omvartannat! Och man får ont huvudet av allt det vita fula överallt när man använder det på kvällen.

På hårdvara funkade det hyggligt, även om jag undrar hur man bara kommer på iden att göra en laptop utan power lampa. Bytte till osx när jag såg att man inte kunde köpa ny windows laptop utan det horribla surfplatte OSet win8. Och är väldigt nöjd med macens utseende och funktion. Om den nu oxå förstörs vad skall man byta till då?? Slut på möjligheter liksom... (nej linux är inget alternativ).

Hm. Jag tyckte inte iOS 7 var någon jätteförändring.. Ser ju ut som förut. lite andra färger typ
Jag ser gärna att osx och iOS närmar sig varandra mer o mer. Hur skönt som helst att ha iMessage på datorn.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-09 17:47

Har heller inga problem med att OS X närmar sig iOS 7.

Ursprungligen av Tjosansa:

Hm. Jag tyckte inte iOS 7 var någon jätteförändring.. Ser ju ut som förut. lite andra färger typ
Jag ser gärna att osx och iOS närmar sig varandra mer o mer. Hur skönt som helst att ha iMessage på datorn.

iMessage är ju dock en skandal i OS X om man tittar på utseendet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-09 18:09
Ursprungligen av maskh:

iMessage är ju dock en skandal i OS X om man tittar på utseendet.

Hur ska det se ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:13
Citat:

Läs hela artikeln här

"Den nya designen ska inte bli lika omfattande som det som skedde i IOS 7, men precis som där kommer fokus att ligga på ett plattare utseende och vita texturer."

Hm, Windows 8 rip-off?!...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-09 18:16
Ursprungligen av TureB:

Hm, Windows 8 rip-off?!...

Hur kom du till den slutsatsen?
Genom denna bild?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:22
Ursprungligen av lappen71:

Jag bara tänkte högt. Har aldrig använt Windows 8, skulle inte göra det frivilligt heller.

Det vara mest en reaktion på hur uppenbart det är att Apple nu för tiden reagerar på konkurrenterna på ett sätt de aldrig gjorde efter att Mac OS X kom, då de alltid var steget före.

Som tur är kan man åter-installera original versionen om man uppgraderar, till skillnad från skandalen som är iOS.

iOS 7 är det bästa som hänt sen skivat bröd.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-09 18:32
Ursprungligen av TureB:

Jag bara tänkte högt. Har aldrig använt Windows 8, skulle inte göra det frivilligt heller.

Det vara mest en reaktion på hur uppenbart det är att Apple nu för tiden reagerar på konkurrenterna på ett sätt de aldrig gjorde efter att Mac OS X kom, då de alltid var steget före.

Som tur är kan man åter-installera original versionen om man uppgraderar, till skillnad från skandalen som är iOS.

Ok men jag förstår fortfarande inte hur kommande OS X kan vara en rip-off av Windows 8 när det inte ens är likt?
För den bild vi ser är ett skrivbord med diverse fönster och inte som Windows 8 är uppbyggt med "tiles"

Ibland önskar man att man kunde leva i parallella världar och se dom reaktioner om INTE Apple hade förändrat iOS
Det gnäll man för höra nu av några eldsjälar om iOS är en fjärt i universum om dom INTE hade förändrat iOS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:42
Ursprungligen av pmarriott:

iOS 7 är det bästa som hänt sen skivat bröd.

I don't buy sliced bread, mate!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:43
Ursprungligen av lappen71:

Ok men jag förstår fortfarande inte hur kommande OS X kan vara en rip-off av Windows 8 när det inte ens är likt?
För den bild vi ser är ett skrivbord med diverse fönster och inte som Windows 8 är uppbyggt med "tiles"

Ibland önskar man att man kunde leva i parallella världar och se dom reaktioner om INTE Apple hade förändrat iOS
Det gnäll man för höra nu av några eldsjälar om iOS är en fjärt i universum om dom INTE hade förändrat iOS

Som jag antydde i mitt svar; jag tänkte högt om hur Apple reagerar på stilar som styrs av alla mer än hur Apple styrde förut.

Tyckte dom lyckades bra med ios7 så hoppas att det går minst lika bra med osx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:50
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag ber till gud att det inte bara blir en kopia på iOS, så man slipper kräkas varje dag man ska jobba.

Kanske dax för en advancerad version av gamla Kaleidoscope(vissa av oss minns)...

Må så vara, men bara att allt fungerar.

Ursprungligen av maskh:

iMessage är ju dock en skandal i OS X om man tittar på utseendet.

Tycker du? Hur menar du då?

iOS 7 är grymt, gör inget om OS X går åt samma håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 20:35
Ursprungligen av Capeman:

iOS 7 är grymt, gör inget om OS X går åt samma håll.

Twitter ligger redan steget före med det mode-skiftet, så antagligen blir det något urblekt, platt och tråkigt vi får leva med till nästa knäryckning. Synd att man inte kunde bygga på det djupa verklighetstrogna grafiken man var inne på, hade kunnat gjort det ännu häftigare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-09 21:16

iOS7 är rätt snyggt, men inte så lättläst för oss äldre, som TureB skrev.

Får se vad Ive kokar ihop. Bortsett från smådetaljer så är jag överlag nöjd med iOS7, förutsatt att det inte blir mer iPad än dator så tror jag hans tolkning av OSX kan bli lyckad. Efter en rad nya funktioner och designval efter iOS börjar nuvarande OSX kännas ganska fragmenterad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-11 12:21

Satt och letade efter ett program i App-store och funderade på hur alla dessa fina färggranna ikoner där folk har lagt massor av möda på att få någonting proffsigt.

Antingen kommer de att skära sej mot Apple's egna fula platta ikoner som ser ut att passa bäst i en standard-skylt katalog, eller så förväntas alla att ta steget bakåt och fimpa färgdjupet och den realistiska designen...

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Får se vad Ive kokar ihop. Bortsett från smådetaljer så är jag överlag nöjd med iOS7, förutsatt att det inte blir mer iPad än dator så tror jag hans tolkning av OSX kan bli lyckad. Efter en rad nya funktioner och designval efter iOS börjar nuvarande OSX kännas ganska fragmenterad.

Den stora förändringen av OS X kommer innebära att vi, precis som på iOS, inte kan köra exempelvis en film i bakgrunden av Safari.

Nej, men jag hoppas verkligen att de lyckas koka ihop något som gör att OS X och iOS kompletterar varandra i större utsträckning än i dag. En nytt utseende för OS X är verkligen rätt i tid. Jag gillar denna: http://www.99mac.se/forum/p/2195419. Det är inlägg #11 i denna forumtråd.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-11 12:36
Ursprungligen av TureB:

Satt och letade efter ett program i App-store och funderade på hur alla dessa fina färggranna ikoner där folk har lagt massor av möda på att få någonting proffsigt.

Antingen kommer de att skära sej mot Apple's egna fula platta ikoner som ser ut att passa bäst i en standard-skylt katalog, eller så förväntas alla att ta steget bakåt och fimpa färgdjupet och den realistiska designen...

Du måste vara totalt färgblind eller nått när du inte ser att ikonerna i iOS7 fortfarande har färg.
Sen så innebär inte färggranna ikoner per automatik att det ser proffsigt ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-11 12:52
Ursprungligen av lappen71:

Du måste vara totalt färgblind eller nått när du inte ser att ikonerna i iOS7 fortfarande har färg.
Sen så innebär inte färggranna ikoner per automatik att det ser proffsigt ut.

Jag ser tillräckligt bra för att se skillnaden på FÄRGDJUPET i en iOS7 stil ikon och en av de realistiska ikonerna som Apple frångår.

Vem har sagt någonting om vad som är proffsigt???

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-11 12:52
Ursprungligen av TureB:

Jag ser tillräckligt bra för att se skillnaden på FÄRGDJUPET i en iOS7 stil ikon och en av de realistiska ikonerna som Apple frångår.

Vem har sagt någonting om vad som är proffsigt???

Realistisk ikon?? Haha det finns inga realistiska ikoner. Om vi räknar med skeuomorfism så finns det men dom är vi glada att dom är borta.

Du gjorde det nyss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-11 13:24
Ursprungligen av lappen71:

Realistisk ikon?? Haha det finns inga realistiska ikoner. Om vi räknar med skeuomorfism så finns det men dom är vi glada att dom är borta.

Du gjorde det nyss.

Inser att det är bättre att jag lägger ner. Jo jag sa proffsigt inser jag nu efteråt.

Bevaka tråden