Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Joors försvinner

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

#Nyhetstips

Jag fick nyss detta i ett mail från Joors:

Citat:

Viktigt meddelande från Joors
Ditt abonnemang från Joors avslutas
Joors har sedan 2012 erbjudit mobilt bredband helt utan månadsavgifter. Vi skapade världens första reklamfinansierade bredbandsoperatör och har fått många nöjda, engagerade användare.

Vår affärsidé var utmanande, vi har satsat väldigt mycket tid och pengar på Joors, men nu har vi inte längre möjlighet att fortsätta vår verksamhet som en svensk operatör. Vi tvingas därför avsluta alla abonnemang den 9 juni 2014. Vi är väldigt ledsna över att behöva göra detta och beklagar verkligen att tjänsten måste stängas ner.

Vi planerade att lansera många nya funktioner. 4G, mobiltelefoni, stöd för smartphones och mobila routers är bara några exempel på funktioner under utveckling.

Än en gång beklagar vi att Joors måste stängas ner. Vi förstår att detta kan ställa till det för er som inte har någon annan uppkoppling tillgänglig. Vi skulle väldigt gärna vilja fortsätta, men det är helt enkelt inte möjligt längre. Tjänsten kommer som sagt fortsätta att fungera till den 9 juni 2014.

Vi tackar alla användare för den här tiden, vi har fått mycket positiv feedback under de här åren. Har du några frågor är du välkommen att kontakta [email protected].

Hälsningar alla på Joors

Fy bubblan vad trist. Helt klart bästa lösningen för min iPad då jag sällan använder 3G men kan behöva det ibland

Fick också det

Det får bli ett Wifog i paddan istället.

Det konstig är att det inte står nåt på deras hemsida om detta, inkentinken utan där är det business as usual

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-09 14:17
Ursprungligen av Mymac4ever:

Det konstig är att det inte står nåt på deras hemsida om detta, inkentinken utan där är det business as usual

Inte riktigt business as usual. Om man går till Joorsbutiken och klickar på Joors får man veta att "Det finns inga produkter i den här kategorin"

Tackar för nyhetstipset @Mymac4ever. Det blev en nyhet av det här som hittas här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-09 15:04

Kan det vara så att detta är ett segment där den nyaste aktören tenderar att dra till sig kunderna? Kunderna är alltså de som betalar, reklamköparna. Senaste aktör på marknaden är Wifog. Som reklamköpare antar jag att deras nyrekryterade användarbas är en aktiv och nyfiken publik som är mer mottaglig för mitt budskap än stofilerna som sitter på tunga bakändor och är nöjda med sitt gamla Joors. Om nu marknaden är för liten för flera så vinner alltid den nyaste?

Ursprungligen av IngoX:

Kan det vara så att detta är ett segment där den nyaste aktören tenderar att dra till sig kunderna? Kunderna är alltså de som betalar, reklamköparna. Senaste aktör på marknaden är Wifog. Som reklamköpare antar jag att deras nyrekryterade användarbas är en aktiv och nyfiken publik som är mer mottaglig för mitt budskap än stofilerna som sitter på tunga bakändor och är nöjda med sitt gamla Joors. Om nu marknaden är för liten för flera så vinner alltid den nyaste?

Möjligt men jag har ingen aning e-som jag inte vet hur påträngande reklamen är hos Wifog. Hos Joors syntes den bara i samband med uppkoppling/återkoppling

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-09 18:36

Tråkigt
Joors var bra när man skulle dra ner större saker - wifog har ju max 100 MB åt gången
(och kräver lite arbete - samtidigt som man därmed bara får reklam när man själv vill)

Jag har läst texten mången gång men först NU ser jag det jag hela tiden funderat lite på:

Citat:

nu har vi inte längre möjlighet att fortsätta vår verksamhet som en svensk operatör.

Detta tolkar jag som att de kommer kunna fortsätta sin verksamhet någon annanstans o att det är ngt i Sverige, lagar/regler(?), som hindrar dem att fortsätta här. Lite skumt o kryptiskt är det...

1
Bevaka tråden