Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro retina- ny modell på gång.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i princip bestämt mig för att köpa en Retina 15" men ser att de är utsålda/inte går att beställa på flera ställen (http://www.netonnet.se/art/dator/apple/macboo...). Något jag har missat?

Nej, inget du missat.

Kika här och gör ett val, köpa just nu eller vänta, http://buyersguide.macrumors.com

En variant med Haswell refresh bör väl komma snart. Kommer inte betyda något revolutionerande.

Ursprungligen av keptang:

Nej, inget du missat.

Kika här och gör ett val, köpa just nu eller vänta, http://buyersguide.macrumors.com

En variant med Haswell refresh bör väl komma snart. Kommer inte betyda något revolutionerande.

Att den försvinner från elgiganten, mediamarkt m.m samtidigt tycker jag är konstigt dock? 2000 i rabatt just nu tycker jag känns prisvärt.

Några rykten om när en uppdatering kan tänkas dyka upp?

Ursprungligen av Retroid:

Några rykten om när en uppdatering kan tänkas dyka upp?

http://buyersguide.macrumors.com/

Där brukar finnas länkar till de senaste artiklarna om respektive modell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-14 15:10
Ursprungligen av Retroid:

Några rykten om när en uppdatering kan tänkas dyka upp?

Troligt är i sommar (WWDC) eller i höst om Apple hoppar på nyheterna som kommit. Det finns nya CPU:er från Intel samt GPU:er från nVidia. Men några banbrytande nyheter är det dessvärre inte. Maskinerna har ex. redan snabb SSD och Thunderbolt 2.

EDIT: Eventuellt är GTX 8XXM en större update än vad jag trodde i mellansegmentet. Någon som vet mer exakt? På high-end har inte så våldsamt mycket skett. För övrigt idiotiskt att nVidia har en mobil serie GPU:er på 8XX och stationär serie på 6XX och 7XX.

[/quote]

Ursprungligen av Erik.dv:

Troligt är i sommar (WWDC) eller i höst om Apple hoppar på nyheterna som kommit. Det finns nya CPU:er från Intel samt GPU:er från nVidia. Men några banbrytande nyheter är det dessvärre inte. Maskinerna har ex. redan snabb SSD och Thunderbolt 2.

EDIT: Eventuellt är GTX 8XXM en större update än vad jag trodde i mellansegmentet. Någon som vet mer exakt? På high-end har inte så våldsamt mycket skett. För övrigt idiotiskt att nVidia har en mobil serie GPU:er på 8XX och stationär serie på 6XX och 7XX.

Aj då, det var det jag misstänkte. Hade hoppats på något i vår redan. Jag vill verkligen inte köpa nytt när jag vet att en uppdatering hägrar. Men discrete-grafiken på min nuvarande MBP kraschade precis..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-14 15:23
Ursprungligen av Retroid:

Aj då, det var det jag misstänkte. Hade hoppats på något i vår redan. Jag vill verkligen inte köpa nytt när jag vet att en uppdatering hägrar. Men discrete-grafiken på min nuvarande MBP kraschade precis..

Vi kan alla bara gissa. Ibland hoppar Apple på en ny arkitektur snabbt, ibland hoppar de över den helt. Vad vi vet nu är att det finns en haswell refresh ute som betyder c:a 100 Mhz snabbare CPU:er (försumbart) samt att nVidia har släppt sin GTX 800-serie som i vissa fall kan vara en boost men det påverkar endast de personer som faktiskt köper en MacBook Pro med diskret grafik. WWDC vore inte omöjligt för en refresh som sagt men det är svårt at säga om Apple tycker det är värt det. Jag menar man har inget att riktigt "pusha" för här. Om inte denna refresh även innebär MacBook Air Retina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-14 19:40

Håller med, känns som att det inte blir något revolutionerande innan Broadwell kommer och enligt rykten i februari så flyttas produktionsstarten för denna nya serie framåt med mellan 6 och 9 månader. Det var länge sedan vi fick en gammal härlig januari release, men det kanske kommer med Broadwell? dGPU gör mig inte så upphetsad på en bärbar.

1
Bevaka tråden