Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Risker förenade med att låta iPhone vara ansluten under längre tid?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är någon som känner till riskerna med att låta iPhone exempelvis vara ansluten till laddaren under längre perioder? Jag tänker främst då på batteriet, och ifall det förstörs ifall man låter iPhone ladda hela tiden, så att säga?

Låter enkelt nog, men är det någon som har provat på? Jag funderar på att skaffa en högtalare med Lightning-anslutning, och föreställer mig att iPhones batteri kommer må dåligt om man använder högtalaren flitigt ...

Skulle det hjälpa med en iPhone 5 Dock som inte är ansluten till strömkälla men som kan skicka ljudet vidare? Ja det skulle vara enklare med en vanlig auxiliary-anslutning men jag vill att min iPhone står upp och dessutom finns det inte AUX på alla högtalare. Det finns väl inget som gör att en icke strömförd docka skulle sluka batteriet på en iPhone, väl?

Ingen risk, kör på.

Ursprungligen av keptang:

Ingen risk, kör på.

Tackar. Alltid skönt att få något på papper, så att säga.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-07 15:15
Ursprungligen av keptang:

Ingen risk, kör på.

Eller typ http://www.apple.com/se/batteries/iphone.html

Inte för att vara den som är den, men läste du texten innan du länkade? Står bokstavligt talat inte något alls om det denna tråd berör. Utom att om en iPhone är ansluten till en avstängd dator så kan batteriet tömmas.

Bra länk. Stänga av saker förlänger batteritiden.
Men hur svarar den på TS frågeställning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-07 17:19

Det är inga problem. Om ni kollar procentvisaren av batteriet så syns det att när den har laddat till 100 % så slutar den ladda, batteriet går ner till ca 92-95 % innan den börjar ladda igen. Så det är bara att köra på som det står ovan.

  • Medlem
  • 2014-04-07 17:42

I vilken miljö ska telefonen användas som musikspelare, och till vilken typ av system, hur ska den anslutas mer konkret?
Om det rör sig om tex en hemmiljö med wi-fi är AirPort Express ett trevligare val då inte telefonen måste vara "låst" till enheten när man spelar musik.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-07 22:02

Jag antar att TS har en iPhone över, som han inte vet vad han ska göra med den. Och då passar det rätt bra som musikspelare i köket. Den har ju egen display till skillnad mot AirportExpress.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-08 00:17
Ursprungligen av keptang:

Bra länk. Stänga av saker förlänger batteritiden.
Men hur svarar den på TS frågeställning?

Det står lite mer om underhållsladdning och laddningscykler i den lilla lilla länken längst ner på den sidan...
http://www.apple.com/se/batteries/
I övrigt håller jag med om svaret i trådens andra inlägg!

1
Bevaka tråden