Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbytesprogram för Iphone når Tyskland

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appe har utvidgat sitt inbytesprogram för Iphone till Tyskland, där en gammal mobil nu kan ge rabatt på en ny.

Läs hela artikeln här

Är inte detta likställt med återvinningsprogrammet som finns i Sverige sedan tidigare ?

Ursprungligen av disktant:

Är inte detta likställt med återvinningsprogrammet som finns i Sverige sedan tidigare ?

Nej, återvinningen handlar bara om att elskrot och förpackningar återvinns. Konsumenten får inga pengar för att lämna in sina gamla produkter.

Med det här inbytesprogrammet får konsumenten rabatt vid köp av en ny produkt och den gamla återvinns/repareras och säljs igen till ett rabatterat pris till någon annan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-07 13:29

De skulle ta in gamla av andra märken också och ge rabatt när man köper en iPhone. Jag har ett antal liggande....

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, återvinningen handlar bara om att elskrot och förpackningar återvinns. Konsumenten får inga pengar för att lämna in sina gamla produkter.

Med det här inbytesprogrammet får konsumenten rabatt vid köp av en ny produkt och den gamla återvinns/repareras och säljs igen till ett rabatterat pris till någon annan.

Nehädå, du får ju produkten värderad direkt på Apples sida
det är väl samarbete med något annat bolag har jag för mig som köper produkten av dig

Ursprungligen av disktant:

Nehädå, du får ju produkten värderad direkt på Apples sida
det är väl samarbete med något annat bolag har jag för mig som köper produkten av dig

Du har rätt, hittade den här sidan nu vid noggrannare eftersökning. Det sköts av ett annat bolag likt hur tjänster som Mtorget fungerar, att de gör en värdering och ger en pengar in på kontot. Det är fortfarande inte samma sak som det Apple kör hemma i USA och nu i Tyskland där de direkt ger rabatt vid köp av en ny produkt och samtidigt tar in den gamla, fixar till den och säljer den igen till ett billigare pris.

Ursprungligen av disktant:

Nehädå, du får ju produkten värderad direkt på Apples sida
det är väl samarbete med något annat bolag har jag för mig som köper produkten av dig

Ja det verkar vara Dataserv som Apple har ett samarbete med, http://www.dataserv.se/index_SW.html.
Sen finns det ju andra alternativ i Sverige som Mtorget, och numera även Digital inn som har inbytesprogram.

Misstänker att ett direkt inbytesprogram hos Apple kan vara förmånligare.

Finns det någon här på forat som har någon erfarenhet av återvinningsprogrammet som DATASERV AB står för?

1
Bevaka tråden