Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte bibliotek i finder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2014-04-06 20:03

HJälp!
Jag vill ta bort en mall i PowerPoint 11 för Mac och går till Offices hemsida och söker hjälp. Hittar följande info:

"Gå till Finder och öppna /Användare/ användarnamn/Bibliotek/Application Support/Microsoft/Office/Dokumentmallar/Mina mallar.
ANTECKNING Om du använder Mac OS X 7 (Lion) är mappen Bibliotek dold som standard. Om du vill visa mappen Bibliotek klickar du på Gå-menyn i Finder och håller sedan ned ALTERNATIV .

Jag hittar inget "bibliotek" i Finder. Hur kommer jag åt det? Kör Mavericks och undrar om ANTECKNINGEN även gäller för det? Men var hittar jag då "Gå-menyn" ?

Gör precis som du själv skriver.
Om du vill visa mappen Bibliotek klickar du på Gå-menyn i Finder och håller sedan ned ALTERNATIV .
Alla menyer finns längst upp på bildskärmen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-04-06 21:51

Eller så trycker du ⌘ + shift + G i Finder och skriver in:

~/Library/Application Support/Microsoft/Office/Dokumentmallar/Mina mallar
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2014-04-06 22:09

En okunnig tackar !

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-06 22:24

Frågan är varför Apple gömt det?

  • Medlem
  • 2014-04-06 23:06
Ursprungligen av lappen71:

Frågan är varför Apple gömt det?

Troligen eftersom folk kan få för sig att rota i mappen och radera saker. I Mavericks har dock Apple gett med sig lite och lagt till ett alternativ i Finders visningsinställningar (cmd + J) där man kan välja att alltid visa biblioteksmappen. Det gick att permanent ogömma mappen även i Lion och Mountain Lion men inte via en enkel kryssruta.

1
Bevaka tråden