Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft: Om en vecka upphör supporten för Windows XP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om en vecka upphör Microsoft att stöda Windows XP med säkerhetsuppdateringar och supportinformation. Samma sak gäller för Office 2003.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-04-01 14:06

Hur får man tag på Windows 7 då det inte säljs längre?

Min far har en gammal dator med Windows XP och klarar sig rätt bra på det den erbjuder, men vill uppgradera sig nu när det inte längre stöds. Att byta till Windows 8 är uteslutet då jag inte kan hjälpa honom om han skulle få problem eftersom det skiljer sig för mycket och då är det bättre att han byter till Mac.

Ursprungligen av jac:

Hur får man tag på Windows 7 då det inte säljs längre?

Min far har en gammal dator med Windows XP och klarar sig rätt bra på det den erbjuder, men vill uppgradera sig nu när det inte längre stöds. Att byta till Windows 8 är uteslutet då jag inte kan hjälpa honom om han skulle få problem eftersom det skiljer sig för mycket och då är det bättre att han byter till Mac.

Windows 7 säljs fortfarande på en hel del ställen enligt exempelvis Prisjakt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-04-01 14:19
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Windows 7 säljs fortfarande på en hel del ställen enligt exempelvis Prisjakt.

Var det inte bättre att få hans farsa att byta till Mac

Ursprungligen av onnyt:

Var det inte bättre att få hans farsa att byta till Mac

Haha, tänkte inte på det.

  • Medlem
  • 2014-04-01 14:57
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Windows 7 säljs fortfarande på en hel del ställen enligt exempelvis Prisjakt.

Hittade billigare på amazon dessutom, strax över 600 pix, vilket är mer rimligt, Windows är SÅ dyrt...

Ska han ha Mac kommer jag behöva jaga begagnat, har jag en känsla av, jag försöker bara minimera mängden arbete för mig

Ursprungligen av jac:

Hur får man tag på Windows 7 då det inte säljs längre?...

...Att byta till Windows 8 är uteslutet då jag inte kan hjälpa honom om han skulle få problem eftersom det skiljer sig för mycket...

Om man kör Windows 8.1, och kör i "skrivbordsläget", och struntar i det nya Metro-gränssnittet med sina appar, så ser det ut ungefär som Windows 7.

Senast redigerat 2014-04-01 16:08

Om det bara är för hemmabruk och på en i övrigt gammal dator är det väl bara att rulla på under XP tills den är slut? Spelar en brist på ev framtida säkerhetsuppdaterinagar någon roll? Den XP som rullar idag är ju inte sämre i morgon. Eller jo, nedsegad lär den ju bli på klassiskt windowsvis ;), men det brukar ju en ominstallation fixa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-01 19:04
Ursprungligen av jac:

Ska han ha Mac kommer jag behöva jaga begagnat, har jag en känsla av, jag försöker bara minimera mängden arbete för mig

Vad för behov har han?
Kan ju vara läge för en ipad air med tangentbord till.
Min bror och fru funderade på att att utöka med en MacBook Air till den befintliga macbooken men det blev en Ipad Air med tangentbord i stället.
Ipaden funkar topp för deras behov, han använder den även i jobbet för skrivarbeten typ klientjournaler

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-04-01 20:03
Ursprungligen av jac:

Hittade billigare på amazon dessutom, strax över 600 pix, vilket är mer rimligt, Windows är SÅ dyrt...

Kolla även Tradera!

Sjuan verkar ännu inte kommit ner i sitt rätta värde:
http://www.tradera.com/operativsystem-c3_1204...

Jag anser att iPad är perfekt för äldre otekniska personer, tekniken börjar äntligen bli tillräckligt avancerad för att inte kräva för mycket av användaren. Självklart älskar jag ju själv min iPad med men den är mer ett komplement (även om den närmar sig desktop-klass) till Macen.

1
Bevaka tråden