Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som gillar Bill Gates

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-03-31 21:45

Såg nyss Bill Gates på nyheterna, han talar om vad som Bill and Melinda Gates Foundation gör och blir utfrågad om problem som man kan tänka sig drabbar en internationell välgörare.

Som varandes någon som använt MS-DOS och Windows från början är man ingen stor älskare av dessa, men har uthärdat under alla år. (Windows 7 funkar rätt bra).

Kan man egentligen tala illa om en kille som redan räddat 5 miljoner barns liv i Afrika?

(Apples grundare offrade väl inte mycket tid eller pengar i välgörenhet, eller?)

Så vill man hjälpa de fattiga bör man kanske använda Microsofts programvaror verkar det som..

Jag har alltid tyckt att Bill Gates har varit en bra person - han är en produkt av en otrolig period i mänsklighetens historia - skulle inte Steve Jobs haft Bill Gates som sin nemesis och tvärtom hade vi inte varit där vi är idag.. vi ska vara glada att två så briljanta personer fick chansen att tillsammans driva utvecklingen framåt.

Att Bill Gates gör de han gör med all sin rikedom är fantastiskt - han har nog pengar så det räcker ändå - inte alla förunnat att ha sin egen privatjet...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2014-03-31 23:10

Kan man inte bara donera pengar och låta bli att köpa Windows? Känns mer moraliskt på alla tänkbara sätt...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-04-01 08:44

Bill Gates är ett geni helt klart och värd allas beundran. Jobs gav säkerligen mycket till välgörenhet (hittade en siffra på $50 till sjukhus i CA tex (inte jämförbart med Gates dock). Men jag tror också det är lite av en filosofifråga, Apple har en uttalad miljöpolicy och har haft länge och de är kända som ett företag som gör som de vill (tror inte MS skulle kunna säga åt sina aktieägare att sticka och brinna om de inte gillar det). Deras bidrag kan kanske komma mer på miljöfronten och inställningen till miljön än på humanitär hjälp, båda två viktiga för en hållbar framtid.

Även om jag är en Apple fanboy (eller snarare fanman numera) sedan 80-talet, har jag stor respekt för Bill Gates och är djupt imponerad av hans och Melindas viktiga och enträgna arbete.

En som inte är så imponerad, dock, är Sheldon Cooper i Big Bang Theory: "Nope. Gates gave a speech at the university. Sheldon went up to him afterward and said, ’Maybe if you weren't so distracted by sick children in Africa, you could've put a little more thought into Windows Vista.’"

1
Bevaka tråden