Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2x2 GHz G5 försenad?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 21:41

Enligt Think Secret kommer 1,6 och 1,8 GHz-modellerna av nya PowerMacen släppas tredje veckan i augusti medan de som beställt en 2x2 GHz får vänta ända till slutet på september.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-29 22:07

Den er "the fastes INTRODUCED computer in the world"

Det hade jag nästan räknat med... Adobe får optimera InDesign och Illustrator för 64-bitar tills slutet på september

Hrmm, nu blir jag ledsen i ögat. Enligt vad jag har hört (ifrån min återförsäljare) så skall 2x2:an levereras före de andra. Enligt tidtabellen skulle den ha dykt upp igår (28 Juli) och 1.6 och 1.8 runt den 8:e agusti. Däremot så tillade han att "Apple inte brukar hålla tiderna speciellt bra".

Här sitter man å väntar på en dubbeltvåa.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 23:00

F.....n också!
Jag har precis sålt min G4,, ser ut att få leka med min iBook en stund till då!!
Men den som väntar på nått gott......

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Hrmm, nu blir jag ledsen i ögat. Enligt vad jag har hört (ifrån min återförsäljare) så skall 2x2:an levereras före de andra. Enligt tidtabellen skulle den ha dykt upp igår (28 Juli) och 1.6 och 1.8 runt den 8:e agusti. Däremot så tillade han att "Apple inte brukar hålla tiderna speciellt bra".

Apple har väl själva sagt att de ska börjar leverera i augusti? Det är då svaren jag fått på applestore och Steve sa väl det när han demade G5an? Återförsäljanrna brukar av nån underlig anledning alltid ge andra leveranstider än applestore men de stämmer då banne mig aldrig.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-30 01:44

Deppa inte ihop vänner! Tänk på mig och alla andra som sitter med en skruttig PC dator som jag själv (Frugans burk) 733mhz och inget Mac dator alls!!! Det är en prövning som heter duga!

Men tänk snart så sitter vi med våra nya maskiner! Och det cirkulerar så mycket rykten nu överallt! På min beställning på Apple står det "Being Assembled" (Kan vara så att dom börjat greja med min Isight och Ipod) och en vän till mig ringde Apple idag och han kunde meddela att andra veckan i augusti skulle maskinerna komma!

Upp med hakan!

Är det verkligen någon som är förvånad?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 02:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Apple har väl själva sagt att de ska börjar leverera i augusti? Det är då svaren jag fått på applestore och Steve sa väl det när han demade G5an? Återförsäljanrna brukar av nån underlig anledning alltid ge andra leveranstider än applestore men de stämmer då banne mig aldrig.

Det finns en enkel logik i detta, Rickard.

Apple presenterar nyheter och uppger planerad leveranstid. Återförsäljarna har i många år fått stå som mellanhand till slutkunden och talar av erfarenhet.
Sen måste det ju egentligen vara mest rimligt att Apple borde kunna ge de mest exakta uppgifterna.

Men Apple är inte på något sätt värre än många andra leverantörer typ ATI, Adobe, Nvidia m fl.
Att alla över hela världen vid en nylansering vet allt på några minuter, är ett problem likaväl som en tillgång...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-31 14:05

Enligt MacRumors funderar Apple nu på att ta fram en dual 1,8 GHz för att få lite spridning över processorerna.
De som beställt en 2x2 ska enligt samma sajt få erbjudandet att välja en 2x1,8 istället.

Enligt Macrumors var det ju iallafall så att skälet var att det var mer än förväntad efterfrågan, vilket gjorde lång kötid, inte att den skulle börja levereras senare. Förhoppningsvis är det sålunda inte Apples fel denna gång (skulle ju iochförsig inte vara första gången...)

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 17:59

Jag är inte det minsta förvånad. Vi har sagt "i slutet av september, för man vet ju hur det är" till våra kunder. Det verkar ju stämma trots allt.
Bara det inte blir en iMac-repris med 4-5 månaders försening.

http://www.mactorget.nu/view.php?id=7157

hmmm, antingen är den här killen jävligt puckad, eller också har han "fått tag" på ett demo ex...

Han har säkert beställt en G5:a och skrivit på papper, men ångrat sig, så han måste sälja den vidare!

så kan det möjligen vara iofs.

Men den kan ju omöjligt vara köpt där eftersom den inte börjat levereras än.

Men man kan ju förboka, och hos vissa återförsäljare kanske man ej kan avboka en lagd order. Låter konstigt men men

Men det står ju:
"

Citat:

Köpt i USA för 1 månad sedan!

Inget om förbokad eller liknande.

Annonsen är insatt 26 juli så 1 månad före det blir 26 juni. Apple visade G5-an 23 juni och då fanns bara såna på den mässan.

Jag skulle tippa på att nån driver med oss.

Ett mail till killen ger följande:
<User unknown>

Det konstiga är att man måste ha giltig mail för att kunna annonsera på mactorget. Så då finns det ett par alternativ:
- Nån på mactorget driver med oss.
- Killen har avslutat sin mail efter annonsen sattes in/ fått sin mail avslutad
- Killen använder sig av "Bounce to sender" för att det ska se ut som mailen inte funkar.

Typ.

Det är väl möjligt att Mactorget har lagt in den annonsen bara för att vi ska skriva om det här och ge gratisreklam för mactorget.nu.

:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Det är väl möjligt att Mactorget har lagt in den annonsen bara för att vi ska skriva om det här och ge gratisreklam för mactorget.nu.

Det ligger något i ditt resonemang. Mactorgets ägare, en kille som för övrigt är medlem här på 99mac, har i en annan tråd medgivit att han bedrivit annonsförfalskning på MacWorlds Macbörsen med avsikt att svärta deras rykte och höja sin egen sajts trafik.

Detta är tråden i fråga:
http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=24568&highlight=Mactorget

Här finns en tråd till som diskuterar Mactorget och dess dunkla affärsmedoder:
http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1608&highlight=Macb%F6rsen

Senast redigerat 2003-08-04 15:00

Sjukt.. bojkotta mactorget vet jag!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-08-05 12:24

En varning för killen ifråga som har G5-annonsen. Själv har jag blivit blåst på begagnatförsäljning (av andra) tidigare och är därför försiktig. Han ville köpa ett minne av mig för fyrahundra spänn ("till min iMac") men fick sedan plötsligt likviditetsproblem när jag ville ha förskottsbetalning eller postförskott.

1
Bevaka tråden