Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämta delat iTunes-bibliotek tar evigheter och går till slut inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett iTunes-bibliotek på datorn. Det är ganska stort, ca 250 GB.

När jag försöker hämta information från iPhone eller iPad så tar den evigheter. Jag har aldrig fått den att bli klar, ibland har hämtningen kraschat.

Ska man behöva räkna med det när man har lite mer filer i iTunes? Det känns ju helt idiotiskt. Kan det vara något annat fel?

Ursprungligen av carlsson:

...hämta information från iPhone eller iPad...

Hämta vadå?
Från iPhone/iPad till vadå?
Berätta gärna mer i detalj vad det är du försöker göra, och vad som händer.

Och lite bakgrundsinformation är aldrig fel:
OS X-version?
iTunes-version?
iOS-version?

Senast redigerat 2014-03-28 21:43

Lite otydligt kanske.

I Musik- och Video-appen så har man möjlighet att klicka på Delat, för att på så sätt få upp utdelade bibliotek (tror att det går via Apple-ID). Jag ser de utdelade biblioteken som finns i hushållet, men mitt egna, stora, bibliotek är lögn att kunna använda. Den börjar arbeta, men kommer aldrig längre än en kvarts varv innan den stannar där och står så tills jag avbryter den eller den självdör.

Det har varit så här sen flera år tillbaka, men nu börjar jag bli trött på det...

Jag har alltså hunnit installera om både iPhone och dator på den här tiden så det har inget med OS X-version eller iOS-version att göra. Men just nu kör jag 10.9.2 på datorn och iOS 7.1.

Nätverket är Apple Airport Extreme.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-28 23:39

Har alltid fungerat dåligt hemmadelning till iOS-enheter.
Väldigt trist och uselt Apple.

Ursprungligen av carlsson:

Lite otydligt kanske.

I Musik- och Video-appen så har man möjlighet att klicka på Delat, för att på så sätt få upp utdelade bibliotek (tror att det går via Apple-ID). Jag ser de utdelade biblioteken som finns i hushållet, men mitt egna, stora, bibliotek är lögn att kunna använda. Den börjar arbeta, men kommer aldrig längre än en kvarts varv innan den stannar där och står så tills jag avbryter den eller den självdör.

Det har varit så här sen flera år tillbaka, men nu börjar jag bli trött på det...

Jag har alltså hunnit installera om både iPhone och dator på den här tiden så det har inget med OS X-version eller iOS-version att göra. Men just nu kör jag 10.9.2 på datorn och iOS 7.1.

Nätverket är Apple Airport Extreme.

Vilken kanonfunktion! Tack för tipset för den hade jag missat. Trist bara att det inte funkar för dig...
Mitt iTunesbibliotek är något mindre än ditt, 140 GB ung. men det lästes in på ca. en minut av min iPhone. Progresscirkeln(???) hoppade till lite då & då men det funkade ju som sagt var. Jag kör samma versioner som du gör.

Eftersom du skriver att det fungerar med andra bibliotek som ni har i hushållet är det nog tyvärr som så att problemet är just med ditt bibliotek. Storleken ligger ju då nära till hands att misstänka, men det kan ju faktiskt vara som så att problemet har med datorn i sig att göra. Har du några andra bibliotek på samma dator (men med annan användare då) som du kan testa med?

Japp, ska testa att krympa biblioteket eller med en annan användare. Skönt att höra att det funkar för dig Håkan!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-29 09:20
Ursprungligen av carlsson:

Japp, ska testa att krympa biblioteket eller med en annan användare. Skönt att höra att det funkar för dig Håkan!

Mitt iTunes-bibliotek är närmare 2 TB, och hemmadelning fungerar (oftast) till mina iOS-enheter. Så det har nog inte med storleken att göra.

Men jag håller med om att det är redigt buggigt emellanåt.

Ursprungligen av Vassius:

Mitt iTunes-bibliotek är närmare 2 TB, och hemmadelning fungerar (oftast) till mina iOS-enheter. Så det har nog inte med storleken att göra.

Men jag håller med om att det är redigt buggigt emellanåt.

Skönt att höra att det inte har med storleken att göra, då vet jag ju att det ska funka.

Periodvis har folk tydligen - av någon outgrundlig anledning - ansträngt sig med lite hack och tricks för att får ogg och flac att funka i iTunes. Du har inte joxat med något sådant med följd att icke-kompatibla musikfiler måhända ställer till med problem?

Nope. Bra tänkt, men inget sånt.
Har en del Script men de borde ju inte påverka kan man tycka.

1
Bevaka tråden