Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office för Ipad finns nu tillgängligt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Office-paketet med Excel, Powerpoint och Word finns från och med idag tillgängliga i App Store som en del av Office 365.

Läs hela artikeln här

Bara för mig som videon i artikeln är död?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bara för mig som videon i artikeln är död?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_...

Den fungerar för mig. Kan det vara något Flash-plugin som strular?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-03-27 20:15

?Ingen artikelvideo i mina 3 iOS:er med safari. Ska köra Microsofts testmånad för utvärdering. Tack för bra artikel med länkar!

Senast redigerat 2014-03-27 20:57
Ursprungligen av jakobnilsson:

Den fungerar för mig. Kan det vara något Flash-plugin som strular?

Kanske är Chrome som är jobbig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske är Chrome som är jobbig.

Det var tydligen problem med en länk, men det har vi fixat nu. Beklagar detta!

Kostnad?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-03-28 10:24

?Länk till Microsoft kanske...

Kan någon av er prova om 365 verkligen krävs?

Office har ju funnits till android i något år och officiellt sades det kräva 365-prenumeration, men i praktiken har det aldrig varit något reellt krav - det har funkat ändå. Nu har MS i samband med den här lanseringen tydligen officiellt tillkännagivit att man inte behöver 365 för att köra androidversionen och att den följaktligen är gratis. Ni borde prova om något liknande gäller för ios också.

Det är intressant att MS nu alltså ger bort office. De måste vara oerhört rädda om filformatsmonopolet...

Ursprungligen av GustafMA:

Kan någon av er prova om 365 verkligen krävs?

Office har ju funnits till android i något år och officiellt sades det kräva 365-prenumeration, men i praktiken har det aldrig varit något reellt krav - det har funkat ändå. Nu har MS i samband med den här lanseringen tydligen officiellt tillkännagivit att man inte behöver 365 för att köra androidversionen och att den följaktligen är gratis. Ni borde prova om något liknande gäller för ios också.

Det är intressant att MS nu alltså ger bort office. De måste vara oerhört rädda om filformatsmonopolet...

Jag kan bekräfta att en prenumeration på 365 krävs för att kunna skapa / ändra på dokument. Utan en sådan prenumeration kan man bara öppna & läsa befintliga dokument.
F.ö. verkar man bara kunna öppna dokumenten från OneDrive (fast den är i alla fall gratis... ).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-03-29 10:49
Ursprungligen av GustafMA:

Kan någon av er prova om 365 verkligen krävs?

Office har ju funnits till android i något år och officiellt sades det kräva 365-prenumeration, men i praktiken har det aldrig varit något reellt krav - det har funkat ändå. Nu har MS i samband med den här lanseringen tydligen officiellt tillkännagivit att man inte behöver 365 för att köra androidversionen och att den följaktligen är gratis. Ni borde prova om något liknande gäller för ios också.

Det är intressant att MS nu alltså ger bort office. De måste vara oerhört rädda om filformatsmonopolet...

Microsoft Office Mobile till iPhone är nu helt gratis medan iPad-versionen kräver abbonemang.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-29 11:26
Ursprungligen av joakimo:

Microsoft Office Mobile till iPhone är nu helt gratis medan iPad-versionen kräver abbonemang.

Man verkar inte kunna spara några ändringar i MS Office Mobile till iPhone heller utan ett Office365-abbonemang. Man kan öppna ett dokument från till exempel Dropbox men om man gör ändringar kan man bara spara en kopia i OneDrive, för att därifrån skicka det vidare. Alltså helt i analogi med hur iWork-apparna och iCloud fungerar i iOS.

Senast redigerat 2014-03-29 11:38
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-31 13:54
Ursprungligen av IngoX:

Man verkar inte kunna spara några ändringar i MS Office Mobile till iPhone heller utan ett Office365-abbonemang. Man kan öppna ett dokument från till exempel Dropbox men om man gör ändringar kan man bara spara en kopia i OneDrive, för att därifrån skicka det vidare. Alltså helt i analogi med hur iWork-apparna och iCloud fungerar i iOS.

Det är därför jag lagt min Skydrive-mapp i dropbox-mappen. Men jag gillar inte 365-kravet. Jag använder MS på jobbet och vi har inte 365, därför måste jag fortfarande nöja mig med de webbaserade applikationerna de gånger jag vill göra något redigeringsarbete på iPaden.

Hur skulle det fungera om ett företag abonnerar på 365? Får alla användare en skydrive kopplat till det kontot, eller kan man koppla sin privata skydrive till den 365-prenumerationen?

1
Bevaka tråden