Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kass display på T610?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 17:04

Hej hej

Jag köpte en T610 för ungefär 2 timmar sedan och är nöjd (och då har jag inte hunnit prova Salling Clicker än!) förutom är skärmen verkar vara helt kass.

Om jag står utomhus så ser jag absolut ingenting alls på skärmen! Har ändrar kontrasten och allt men man ser knappt ingenting hur jag än gör. Bakgrundsbelysningen är på "Automatiskt" men det blir likadant om jag har den på hela tiden.
På min gamla telefon (SonyEricson R600) så är det inga problem alls ute i solen.

Är detta normalt?

Tack
Mikael

Tyvärr så är det normalt.....

Allt är kanon med t610 förutom displayen som är vidrigt dålig idagsljus. Kombination blänkande plast och taskig kontrast (det rimmar) är inge smart.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Tyvärr så är det normalt.....

Allt är kanon med t610 förutom displayen som är vidrigt dålig idagsljus. Kombination blänkande plast och taskig kontrast (det rimmar) är inge smart.

Nä det är ju inte därför den är kass. Det är för att SE har valt att använda en speciell teknik (Finns olika tekniker när det gäller färgskärmar på mobiler) i displayen som gör den helt otrolig i mörker, men totalt värdelös i solljus (Har jag för mig iaf att det är därför den är som den är). Tyvärr så är det så, men det är ju inte sol i sverige så länge till

  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 17:52

Du har helt rätt Christopher. Snart är det vinter och då ser man bra ige.
Tack för era svar. Bra att jag inte är ensam.

  • Medlem
  • 2003-08-04 18:14

Prova att stänga av det automatiska ljuset om det går...

Skärmen är riktigt kass i solljus, det är allmänt känt (och har skrivits om i flertalet trådar om T610 här på 99mac, t.ex. den här eller den här). Jag tror tekniken i T610 heter STN och det finns de som är klart bättre som t.ex. transreflektiv TFT, men SE har inte velat satsa på någon sådan skärm.

Men riktigt bra färgskärmar får vi först när OLED-skärmarna kommer till telefonerna.

1
Bevaka tråden