Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra trådlös tangentbord/mus kombo?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Vad finns det för bra tangentbord/mus kombos därute? Pris runt 500:- men kan gå upp lite om känslan är rätt.
Hittar mest Logitech. Apples grejor är ju trevliga men lite för dyra tycker jag.

/Styrman_Jansson

Vilket är användningsområdet? Är det en HTPC eller en vanlig stationär dator som du tänker på?

Är det en HTPC så rekommenderar jag Denovo Mini, annars Apples trådlösa tangentbord med lämplig mus med blåtand. Kolla prisjakt så hittar du säkert något du gillar.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilket är användningsområdet? Är det en HTPC eller en vanlig stationär dator som du tänker på?

Är det en HTPC så rekommenderar jag Denovo Mini, annars Apples trådlösa tangentbord med lämplig mus med blåtand. Kolla prisjakt så hittar du säkert något du gillar.

Hej,
Det är till en stationär. Används till lite bildredigering, surfande och lite spel.

Apples är trevliga med över budget.

Ursprungligen av Styrman_jansson:

Hej,
Det är till en stationär. Används till lite bildredigering, surfande och lite spel.

Apples är trevliga med över budget.

Ok, kolla då på prisjakt.

Jag gillar mitt Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop fortfarande. Men ergonomiska tangentbord kräver lite av en, då det är en viss inlärningskurva (inte så farlig tycker jag).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-31 13:06

Nu var väl priset lite väl långt från de 500 kr som TS ville betala. Han tycker tom att Apples är för dyra...
Men vad gäller tangentbord tycker jag att man får vad man betalar för. Så för 500 eller under, blir kvalitéten lidande.....

Ursprungligen av kenjon:

Nu var väl priset lite väl långt från de 500 kr som TS ville betala. Han tycker tom att Apples är för dyra...
Men vad gäller tangentbord tycker jag att man får vad man betalar för. Så för 500 eller under, blir kvalitéten lidande.....

Jo absout så blir det inte den högsta kvaliten för de pengarna.
Om vi säger såhär. Jag har en gammal mus som nog kan leva ett tag kvar. Får man ett skapligt tangentbord för 500:-?

  • Medlem
  • hudiksvall
  • 2014-03-31 15:44
Ursprungligen av Styrman_jansson:

Hej,

Vad finns det för bra tangentbord/mus kombos därute? Pris runt 500:- men kan gå upp lite om känslan är rätt.
Hittar mest Logitech. Apples grejor är ju trevliga men lite för dyra tycker jag.

/Styrman_Jansson

http://www.maxfps.se/moss/cm-storm/devastator... här har du riktigt fina saker:) tyvär inte bt-mus eller bt-bord:/

Ursprungligen av Styrman_jansson:

Jo absout så blir det inte den högsta kvaliten för de pengarna.
Om vi säger såhär. Jag har en gammal mus som nog kan leva ett tag kvar. Får man ett skapligt tangentbord för 500:-?

Om Apples är för dyra kanske ett från Deltaco funkar? http://www.inet.se/produkt/8906322/deltaco-tb-231-tradlosttangentbord-for-mac Det har ju till och med numerisk del.

Ursprungligen av suddgummi:

Om Apples är för dyra kanske ett från Deltaco funkar? http://www.inet.se/produkt/8906322/deltaco-tb-231-tradlosttangentbord-for-mac Det har ju till och med numerisk del.

Det där såg ju högintressant ut. Hur är känslan på deras grejor? Ok för priset?

Ursprungligen av Styrman_jansson:

Det där såg ju högintressant ut. Hur är känslan på deras grejor? Ok för priset?

Just tangentborden vet jag inget om, men jag har flera andra prylar från Deltaco, typ hårddiskkabinett och adaptrar och det har inte varit några problem med dem.
Du kanske kan gå till en datorbutik och testa något tangentbord från dem.

1
Bevaka tråden