Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wywallet fungerar nu i vissa butiker

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu testar Wywallet en ny enklare betallösning i Telenors butiker där kunder kan betala genom att uppge sitt mobilnummer.

Läs hela artikeln här

Då har man alltså ett lite krångligare och dyrare sätt än att betala med plastkort – verkligen toppen!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-03-26 15:35

Om det gör att jag slipper papperkvitton och det är gratis att använda är jag positiv till det. Men antagligen ska dom ta betalt för användningen.

Ursprungligen av Creops:

Om det gör att jag slipper papperkvitton och det är gratis att använda är jag positiv till det. Men antagligen ska dom ta betalt för användningen.

Jag undrar om det där med kvittot. Jag tror nog att Skatteverket kommer att kräva att transaktionen ska registreras i en kassaapparat med kvitto

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-26 16:15
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag undrar om det där med kvittot. Jag tror nog att Skatteverket kommer att kräva att transaktionen ska registreras i en kassaapparat med kvitto

Förvisso, men måste kvittot vara i pappersform? Och även om det är i pappersform i kassaapparaten, kan väl kunden få det digitalt?

Absolut, du får ju kvittot digitalt när du handlar i Apple Store.

Jo, jag vet men man vet aldrig med skatteverket ?

Dvs: jag gissar bara:)

1
Bevaka tråden