Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar internet uppkopplingen Imac 27

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ansluten till wifi och anslutningen är hela tiden aktiv men jag tappar internet och jag har kört Trådlös diagnos och den säger också bara att jag tappar anslutningen och jag har testat starta om rauter osv. Ibland har jag anslutning 1 timme och ibland 1 minut när de lägger ner behöver jag stänga av wifi och slå på de igen så fungerar de ett litet tag.

Sjukt frustrerande så om nån vet vad de kan vara är jag tacksam för hjälp. Appel TVn, Iphone och Ipad funkar perfekt inga problem bara Imacen som strular.

Version 10.9.2

Vilken iMac-modell? (det finns många olika iMac 27, så den beskrivningen räcker inte)
Vilken router?

Har det alltid varit så här på iMacen, eller uppstod problemet plötsligt? Kanske i samband med någon annan händelse?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken iMac-modell? (det finns många olika iMac 27, så den beskrivningen räcker inte)
Vilken router?

Har det alltid varit så här på iMacen, eller uppstod problemet plötsligt? Kanske i samband med någon annan händelse?

Du får ursäkta min okunskap men den är köpt 2012 och har Core i5. Problemet uppstod för nån vecka sedan och har aldrig hänt tidigare och kan inte komma på att de var vid nån speciellt händelse.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-24 08:36

Har samma problem med min iMac i7 late 2009, 10.9.2. Dock på ethernet. Det händer då den går i vila och kom med senaste OSX uppdateringen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-24 08:52

Har samma modell som MatsOlov med senaste Mavericks och kan bara verifiera. Samma strul efter villa eller omstart. Kan ta upp till 5 minuter innan den hittar nät

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-24 11:22

Får den ett IPnummer, eller står den på statiskt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-24 16:47

Jag har provat med både statiskt och DHCP. Ingen skillnad. Vid DHCP så har den kvar sitt IP men, det är ledigt i routern (AP Extreme).

Ojdå, jag slog igång en 10.9.2-update på min 27" 2009 iMac innan jag lämnade den igår (har inte varit dit idag), så då kommer jag säkert att ha samma problem. Ska kika och återkommer asap.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 08:54
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har provat med både statiskt och DHCP. Ingen skillnad. Vid DHCP så har den kvar sitt IP men, det är ledigt i routern (AP Extreme).

Och du kan inte pinga då? Står det Inaktivt under Systeminställningar - Nätverk när detta händer?
Testat med en annan router/switch?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-25 10:25

Alla andra enheter/datorer fungerar felfritt mot routern så jag tror att det är kopplat till iMacen. Nej det går inte att pinga, finns ingen uppkoppling. Det som hjälper är att starta om iMacen eller nätverkskortet.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-25 12:12

Fick bli sladd in i iMacen nu. Går överhuvud taget inte att ansluta till någon Airportenhet. Med en D-Link går det konstigt nog trådlöst ???

Ursprungligen av onnyt:

Fick bli sladd in i iMacen nu. Går överhuvud taget inte att ansluta till någon Airportenhet. Med en D-Link går det konstigt nog trådlöst ???

Skicka din airport på lagning eller köp en ny, eller håll dig till D-Linken.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-25 12:28

Det är bara iMacen som krånglar. Alla andra enheter funkar klockrent mot Airporten.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-03-25 13:13

Testa att ta bort den från dina nätverksinställningar och lägg sedan till den igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 21:47

Radera även inloggningen från Nyckelhanteraren.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-03-26 02:50
Ursprungligen av filuren:

Testa att ta bort den från dina nätverksinställningar och lägg sedan till den igen.

Ursprungligen av kenjon:

Radera även inloggningen från Nyckelhanteraren.

Har testat utan framgång Bollen ligger hos Apple och en uppdatering skulle jag tro. Jag är ju inte ensam om problemet precis. Funkar bra med sladd tills vidare.

Kan inte mycket om datorer men min Mbook retina tappade också anslutning och ville inte öppna alla sidor. Läste nått tips om att ändra Dns till 8.8.8.8 och det har funkat rätt bra i ett par dagar nu. Var mest Facebook som inte alls ville funka och ibland andra sidor med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-26 11:05
Ursprungligen av MatsOlov:

Alla andra enheter/datorer fungerar felfritt mot routern så jag tror att det är kopplat till iMacen. Nej det går inte att pinga, finns ingen uppkoppling. Det som hjälper är att starta om iMacen eller nätverkskortet.

Och du kör väl kabel? Verkar vara läge att lämna in den... men den är väl för gammal.
Du skulle kunna testa att installera Linux på en extern disk.... för att få reda på om det är hårdvaran eller mjukvaran.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-04-25 17:44

Mitt problem försvann helt plötsligt för några veckor sedan men har dykt upp igen för någon dag sedan.

Hittade denna tråd på Apple. Får se om det blev bättre.
https://discussions.apple.com/thread/5537854?...

1
Bevaka tråden