Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac 27" låser sig vid Creative Cloud installationer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Genomförde just uppgraderingen från min MacPro 2009 till den senaste iMac:en. Valde den snabbaste varianten med i7-processor, 4GB grafikkort och 500GB SSD. 32gb RAM beställde jag från annat ställe och stoppade i.

Sedan börjar krånglet. Det första jag gjorde förutom uppdaterade några Apple-program var att börja installera CC, men först vid installation av CC-clienten kraschade datorn. Blev vit, felmeddelande och startade om. Loggade för säkerhetsskull ut på båda andra datorer från CC. Sedan funkade det lite bättre med Clienten. Men så fort jag försöker ladda ner AE eller vad som helst från Adobe CC så låser sig datorn vid typ 90% av installationen. Aldrig varit med om något liknande. Har i denna låsningshärva ändå lyckats installera PS, men när jag försöker med nytt CC-program låser den sig igen. Känns minst sagt ostabilt.

Någon med erfarenhet? Hjälp skulle vara mycket uppskattat!

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar, t.ex. 10.9.2?

Har du installerat Java? Adobe-programmen behöver väl det.

Fortsatt

Jag tror mig ev genom en kunnig vän, isolerat felet. I all hast beställde jag Kensington minnen DD3 SO-DIMM 16GB 1600Mhz. Dock så stod det inget om anpassning till Apples produkter. Som jag nu ser att det gör på t.ex Crucials motsvarighet. Kan vara så att det måste vara ett minne som kan köra på lägre än 1,5 volt spekulerade min experthjälp. Han hade tidigare fått liknande Kernal Panic där det varit okompatibelt RAM inblandat.

Ännu märkligare är att jag lyckats installera AE och Ai denna morgon utan krasch. Känns dock som jag bör byta ut dessa minnen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-26 11:15

Absolut. De kan funka, men vid hög belastning eller när vissa minnesceller accessas kan de balla ur.

Tack! Nya Crucial-varianter beställda. Klantigt av mig att inte kolla detta noggrannare och det var såklart mitt fel, men kan bara varna att man ej har öppet köp på Komplett.se om man beställt som företag.

1
Bevaka tråden