Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Info om datornanm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan detta betyda?
"Ditt Apple-ID (xxx) har använts till att logga in på FaceTime på en MacBook Pro 13" som kallas "MacBookPro9,2""

Jag använder aldrig FaceTime / i så fall har jag öppnat det av misstag. Jag har bara en dator och har inte kallat den för någonting och i varje fall inte för: MacBookPro9,2
Var hittar man information om denna datorn?

Ursprungligen av calinou:

Vad kan detta betyda?
"Ditt Apple-ID (xxx) har använts till att logga in på FaceTime på en MacBook Pro 13" som kallas "MacBookPro9,2""

Jag använder aldrig FaceTime / i så fall har jag öppnat det av misstag. Jag har bara en dator och har inte kallat den för någonting och i varje fall inte för: MacBookPro9,2
Var hittar man information om denna datorn?

Du kan se vad din dator heter via Systeminställningar > Delat.

Om namnet där överensstämmer med meddelandet du har fått så har du kanske som du skriver råkat öppna det av misstag eller dylikt.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Du kan se vad din dator heter via Systeminställningar > Delat.

Om namnet där överensstämmer med meddelandet du har fått så har du kanske som du skriver råkat öppna det av misstag eller dylikt.

Tack för info. Jag har tittat där och det står Maries MacBookPro så det stämmer inte alls. Konstigt!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-25 17:34
Ursprungligen av calinou:

Vad kan detta betyda?
"Ditt Apple-ID (xxx) har använts till att logga in på FaceTime på en MacBook Pro 13" som kallas "MacBookPro9,2""

Jag använder aldrig FaceTime / i så fall har jag öppnat det av misstag. Jag har bara en dator och har inte kallat den för någonting och i varje fall inte för: MacBookPro9,2
Var hittar man information om denna datorn?

Klicka på Äpplet i övre vänstra hörnet av Aktivitetsfältet.

Klicka på "Om den här datorn"

Klicka på "Mer info"

Klicka på "Systemrapport"

Voila där ser du namnet på din dator inom röda ringen

Tack för utförlig skärmbeskrivning. Då stämmer det med uppgifterna. Det står Maries på min där nere också (Joakim på din).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-25 23:22

För att slippa huvudbry över vad din dator heter i framtiden så rekommenderar jag att du döper din vän till något personligt.
Maries Mac kanske?

Gå till Systeminställningar -> Delning -> (skriv i valfritt namn).

Ursprungligen av reboot81:

För att slippa huvudbry över vad din dator heter i framtiden så rekommenderar jag att du döper din vän till något personligt.
Maries Mac kanske?

Gå till Systeminställningar -> Delning -> (skriv i valfritt namn).

Klart att det är bra att få veta var man kan byta dock var det framförallt viktigt för mig att uppgifterna stämmer med meddelandet jag fick.

1
Bevaka tråden