Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera Windows 7 med VMware Fusion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
Jag lyckas inte installera Windows 7 Home Premium svensk version på min Macbook pro.
Har blivit rekommenderad att använda VMware Fusion 6 (ska funka bra med just det programmet jag vill köra i windows) så jag har installerat det.
Men när jag försöker installera Windows så kan jag inte klicka vidare på "continue".
Är det så att programmet inte hittar DVD:n? Det är inte läsaren för skivan syns på skrivbordet i Finder.
Eller måste man ställa in någonstans att datorn ska partitioneras?
Jag har en jobbdator. Kan arbetsgivaren möjligen ha stoppat den möjligheten?
Jag kommer inte längre än så här:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3389445/S...

  • Medlem
  • 2014-03-22 12:37

Det ska funka att bara installera direkt.
Om det inte funkar kan man med hjälp av skivverktyg göra en skivavbild av windowsskivan och starta från den. Men man måste komma ihåg att ändra filnamnet från .iso till .exe eller liknande. Googla, det finns bra guider.

Tack! Det löste sig till slut på ett sätt som jag inte riktigt fattar. Skulle stänga programmet eftersom jag gett upp. På något sätt lyckades jagbara stänga ena fönstret och DÅ aktiverades plötsligt continueknappen i installationsfönstret och skivan syntes. Allt väl till slut utan att jag vet hur det gick till.

Fusion bråkar ofta med skivor.
Beror på att fusion anser skivan vara upptagen av annan mjukvara.

Antingen fungerar det eller så får man skapa en iso för stunden.

1
Bevaka tråden