Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att tänka på vid köp av begangnad PB ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-04 08:39

Har fått ett erbjudande att köpa en 2månader gammal 12" powerbook för 8000kr. Kvitto och garanti finns med.
Är det något specielt man bör se upp med ? Tänka på att titta på eller på annat sätt kolla upp på plats?

Undrar med om man själv kan sätta i mer ram minne och extreme kort eller måste man lämna in den för att få det gjort?

Se så att maskinen inte har fått sig några stötar och att skärmen ser fin ut och inte har för många döda pixlar.

Den har garanti kvar men provkör den. Testa cd-spelaren/brännare eller vad det ny sitter i.

/c

Senast redigerat 2003-08-04 10:01
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-04 15:10

tack för det du

8 000 spänn låter onekligen som ett extremt lågt pris för en felfri, icke stulen, PB12. Jag skulle vara försiktig och kolla ALLT noooga, icke minst alla papper. Skulle det ändå visa sig vara i sin ordning är det bara att gratulera.

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Har fått ett erbjudande att köpa en 2månader gammal 12" powerbook för 8000kr. Kvitto och garanti finns med.
Är det något specielt man bör se upp med ? Tänka på att titta på eller på annat sätt kolla upp på plats?

Undrar med om man själv kan sätta i mer ram minne och extreme kort eller måste man lämna in den för att få det gjort?

När jag köpte min iBook begagnad trodde jag att jag granskade den tillräckligt noga, men det gjorde jag inte. Så klart får jag ångra det idag - 2 döda pixlar. En av dem är ljusblå vilket får mig att koka av ilska varje gång jag drar igång en dvd-film. Med kvitto och garanti kan du ju känna dig ganska säker, men kolla ändå noga. Inte kul att köpa en dator som måste in på service efter en vecka...
Men det låter dock som ett väldigt bra köp, verkar allt vara i sin ordning, slå till!

Om du inte vill ha den köper jag den förresten...

//fredrik

1
Bevaka tråden