Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Defekt MBP, vad kan jag ha den till?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-16 16:49

Har en MBP mid 2010 med trasigt grafikkort. Hade den inne hos DigitalInn som ville ha 6000:- för att reparera den men det tyckte jag inte att det var värt utan köpte en ny MBA istället.

Den startar men krashar var och varannan kvart så den är inte mycket att ha som dator men jag tänkte att man kanske kunde använda delar av den till något. Några förslag?

Ursprungligen av lasselu:

Har en MBP mid 2010 med trasigt grafikkort. Hade den inne hos DigitalInn som ville ha 6000:- för att reparera den men det tyckte jag inte att det var värt utan köpte en ny MBA istället.

Den startar men krashar var och varannan kvart så den är inte mycket att ha som dator men jag tänkte att man kanske kunde använda delar av den till något. Några förslag?

Sälja den till en scrapper som reservdelar. Vad är det för specs på den?

köp delar på Ebay och skruva själv !

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-21 09:28
Ursprungligen av MaFors:

Sälja den till en scrapper som reservdelar. Vad är det för specs på den?

15"
2,66MHz Core i7
8GB internminne
Geforce GT330M 512MB grafikkort, men det är det som är trasigt...
500GB HD

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-21 09:29
Ursprungligen av disktant:

köp delar på Ebay och skruva själv !

Har funderat på det men lade ner idén när jag såg hur mycket pill det skulle innebära...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-03-21 10:00
Ursprungligen av lasselu:

Har funderat på det men lade ner idén när jag såg hur mycket pill det skulle innebära...

Kollade snabbt på ebay och ifixit om jag kunde göra ett klipp genom att slå dig ett fulbud. Diverse forum skrev att man behöver byta hela moderkortet för att grafikortet sitter fast eller använder samma minne. Kollade inte så noga vidare. Kollade eBay för moderkort och det går på ca 2300 kr inkl frakt. Knappt värt det alltså för mig att slå fulbud och riskera några tusenlappar då jag endast meckat min MBP 2009 några gånger som byta plats på DVD till Optibay med HD och SSD i första platsen och byta lite minne.. Men om du hittar ett billigt moderkort så är det ju bara att testa att byta

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-21 16:05

Hittade antagligen samma kort som du på Ebay och funderade som sagt på det ett tag men det är för mycket pengar för att ta risken att jag inte fixar det...

1
Bevaka tråden