Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 6 börjar snart tillverkas

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples leverantör Pegatron förbereder sig nu för att starta tillverkningen av nästa generation Iphone, enligt nyhetsbyrån Reuters.

Läs hela artikeln här

Hoppas inte dom gör skärmen större. Hade samsung galaxy s4 innan och tyckte det kändes som en 2 hands telefon. Vill kunna navigera över hela telefonen med en hand.

Vi har olika storlekar på händerna. Det borde finnas möjlighet att välja telefon efter storlek på hand, precis som vi kan välja olika storlekar på skor. Man skulle kunna dela in de i S, M, L och XL. Säg t ex att M motsvarar 5:an och S 4:an.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-18 21:46
Ursprungligen av Giljan:

Vi har olika storlekar på händerna. Det borde finnas möjlighet att välja telefon efter storlek på hand, precis som vi kan välja olika storlekar på skor. Man skulle kunna dela in de i S, M, L och XL. Säg t ex att M motsvarar 5:an och S 4:an.

S och M räcker, behöver inte flera i storleken XL i detta huset ;P

Men ja iden kunde ju gå gaphalsarna till mötes med 2 storlekar, men jag ser inte vitsen med det, för om det ska bli bra måste de göra ännu ett gränssnitt anpassat för M modellen. XL modellen finns ju redan och kallas iPad.
Att bara skala upp gränssnittet är inte vettigt, vad ska man då till med den större ytan.

Ursprungligen av juanito:

S och M räcker, behöver inte flera i storleken XL i detta huset ;P

Men ja iden kunde ju gå gaphalsarna till mötes med 2 storlekar, men jag ser inte vitsen med det, för om det ska bli bra måste de göra ännu ett gränssnitt anpassat för M modellen. XL modellen finns ju redan och kallas iPad.
Att bara skala upp gränssnittet är inte vettigt, vad ska man då till med den större ytan.

På det svarar jag Bäver

Ursprungligen av Alexander Ross:

Hoppas inte dom gör skärmen större. Hade samsung galaxy s4 innan och tyckte det kändes som en 2 hands telefon. Vill kunna navigera över hela telefonen med en hand.

Det finns redan två produkter med större skärm, och de kallas otroligt nog för... iPad Air och iPad Mini.

Personligen vill jag inte heller se en ny iPhone med större skärm. Möjligtvis att jag kan tänka mig att gå med på det om de gör det genom att minska ramen, men telefonen i sig får inte bli större än vad den är i dag.

Ursprungligen av maskh:

Det finns redan två produkter med större skärm, och de kallas otroligt nog för... iPad Air och iPad Mini.

Personligen vill jag inte heller se en ny iPhone med större skärm. Möjligtvis att jag kan tänka mig att gå med på det om de gör det genom att minska ramen, men telefonen i sig får inte bli större än vad den är i dag.

En lösning är att aktivera telefonfunktionerna i Ipad Mini. Då kan man använda den som gigantisk telefon med ett headset. Du kan ju redan köra Facetime Audio vilket är samma sak (i princip)

Förstår inte varför så många är negativa mot en större iPhone själv hade jag gärna köpt en i storleken 4.5-4.7 tum.
Att se iPhone 4s som ett modernt alternativ känns ju sådär.
Gillar Sonys tänk med Z1&Z1 compact Apple borde göra det samma och låta konsumenten välja.

Senast redigerat 2014-03-20 09:11

Jag repeterar mitt tidigare ställningstagande. Nuvarande storlek är perfekt. Större behövs inte och är för min del inte önskvärt. Dessvärre lider jag av en åkomma som gör att jag ständigt måste ha det senaste och vassaste när det gäller fruktbestyckade telekommunikationsenheter, varför det för mig är önskvärt att premiummodellen inte blir större. Däremot får man gärna göra en större iPhone, så länge den har sämre prestanda och färre features.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-20 09:22
Ursprungligen av memnon:

Förstår inte varför så många är negativa mot en större iPhone själv hade jag gärna köpt en i storleken 4.5-4.7 tum.
Att se iPhone 4s som ett modernt alternativ känns ju sådär.
Gillar Sonys tänk med Z1&Z1 compact Apple borde göra det samma och låta konsumenten välja.

Jag förstår inte varför man vill ha en större.

Ser du inte hur dumt det är att säga en sådan sak? Alla har olika behov och vill inte ha eller kan inte ha en större telefon.

1
Bevaka tråden