Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel i datorn eller skrivaren

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-14 13:07

Personligen hatar jag skrivare. Det känns alltid som man borde köpa en trisslott om det fungerar...

En god vän har en Canon iR C2880 och kör mavericks på sin dator.
Vi har laddat ned och installerat senaste drivaren (4.0.0), sökt upp den direkt på IP och lagt till den.
Så långt är de bra. Den för liten grön lampa och när vi skriver ut på den skickar den dokumentet och sedan försvinner skrivaren från docken. Precis som det ska, utan felmeddelande.

Däremot kommer det inte ut något papper.
I över 1 timme har jag försökt hjälpa han via telefon, men den skriver fan inte ut.
Kan det vara fel i datorn trots alla signaler att det ser bra ut eller är det fel hos skrivaren?!

Går man in på skrivaren från datorn får han materialnivåer och allt, så kontakt har den.

Vi har startat om skrivaren och han skulle nu testa datorn, men jag ville ändå höra om ni har bättre koll på detta än mig..

Ursprungligen av kladda:

...Vi har laddat ned och installerat senaste drivaren (4.0.0)...

Är du säker på att 4.0.0 är den senaste versionen? Det versionsnumret känns väldigt gammalt, för enligt den här sidan så är senaste versionen 10.3.0:
http://support-au.canon.com.au/contents/AU/EN...

Och här kan du läsa om fler som har haft problem med gamla Canon-skrivare:
https://discussions.apple.com/search.jspa?peo...
Länken till drivrutinen hittade jag i en av de trådarna.

Dumma frågor kanske men;

hör han att skrivaren jobbar?
Får den tag i papperet?
Sitter patronerna som de ska?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-14 13:33

Dubbelkollat utskriftsinställningarna, pappersstorlek, fack för papper?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-14 17:31
Ursprungligen av kladda:

Personligen hatar jag skrivare. Det känns alltid som man borde köpa en trisslott om det fungerar...

En god vän har en Canon iR C2880 och kör mavericks på sin dator.
Vi har laddat ned och installerat senaste drivaren (4.0.0), sökt upp den direkt på IP och lagt till den.
Så långt är de bra. Den för liten grön lampa och när vi skriver ut på den skickar den dokumentet och sedan försvinner skrivaren från docken. Precis som det ska, utan felmeddelande.

Däremot kommer det inte ut något papper.
I över 1 timme har jag försökt hjälpa han via telefon, men den skriver fan inte ut.
Kan det vara fel i datorn trots alla signaler att det ser bra ut eller är det fel hos skrivaren?!

Går man in på skrivaren från datorn får han materialnivåer och allt, så kontakt har den.

Vi har startat om skrivaren och han skulle nu testa datorn, men jag ville ändå höra om ni har bättre koll på detta än mig..

Gällande fack och patroner, samt papper och sådär så ska allt stämma.
Jesper, enl. denna sidan: http://software.canon-europe.com/products/001...
är 4.0 för osx 10.9

Jag har ringt canon och dom ville att min kompis skulle se över skrivarkön som ev. blockerade. Som jag fattade det på han så va skrivaren helt tyst. Uppkopplad men tyst. Något får mig att tro att det finns en kö i skrivaren där den inte kan gå förbi ett "jobb".

Skickade alla uppgifter till han så får vi se hur det löser sig. Uppdaterar när jag vet mer om fler skulle stöta på samma problem.

Om man klickar på skrivarikonen i dockan så får man, om jag inte minns fel, upp ett fönster där man kan välja att få se skrivarkön.

Så är det iaf för min Canon MP990

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2014-03-15 20:42

Om man håller sig till skrivare med ethernet och av fabrikaten HP och Brother så är skrivare något som bara funkar. Men Canon är ett sorgligt avsnitt man ska hålla sig långt ifrån om man vill undvika förhöjt blodtryck.

Min erfarenhet av både OS X och Win XX är att det är lotteri om saker från Canon funkar.

1
Bevaka tråden