Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7.1 försämrar batteritiden för vissa användare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den efterlängtade uppdateringen IOS 7.1 påstås lösa många mindre problem och buggar, men har också skapat nya bekymmer för somliga.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-03-14 11:01

Hade 100% för 4 timmar sedan. Nere på 51% nu.

Efter min uppdatering aktiverades "geofence", alltså geografiskt staket, för Påminnelser. Det tar ju GPS-kraft och därigenom batterikraft. Kanske det folk har upplevt? Ser ni en genomskinlig GPS-pil uppe till höger på skärmen?

Jag stängde av GPS-åtkomst (Platstjänster) för Påminnelser (alltså gå till Inställningar -> Integritetsskydd -> Platstjänster -> Och stäng av för Påminnelser.)

Jag vet inte ifall jag stängt av den tidigare och uppdateringen startade den, om jag hade någon plats som hade geografiskt staket på eller om det var någon ny smart funktion från Apple (som inte riktigt var genomtänkt).

Kip

  • Medlem
  • Piteå
  • 2014-03-14 12:38

Haha, samma visa efter varje större uppdatering! 50% tycker det blivit en försämring, 50% hyllar Apple för förbättringen. I själva verket undrar jag om något har hänt alls. Känns ofta som en variant på "Safari feels snappier".

100% på min iPhone 5 imorse kl 8, 94% nu kl 12:40. Har aldrig ändrat något angående geofencing vare sig det ena eller andra hållet.

  • Medlem
  • 2014-03-14 13:07

Here we go again... *Suck*

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-03-14 13:18
Ursprungligen av JND:

Haha, samma visa efter varje större uppdatering! 50% tycker det blivit en försämring, 50% hyllar Apple för förbättringen. I själva verket undrar jag om något har hänt alls. Känns ofta som en variant på "Safari feels snappier".

100% på min iPhone 5 imorse kl 8, 94% nu kl 12:40. Har aldrig ändrat något angående geofencing vare sig det ena eller andra hållet.

Så du tycker 50% på 4 timmar inte är något att gnälla över? Att jag ska behöva ladda telefonen ett par gånger per dag? En 5s?

I övrigt tycker jag 7.1 är fantastiskt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2014-03-14 13:40

Så SJUKT mycket bättre jämfört med 7.0.6! Både på iPhone 4S och iPad Air.

iOS 7.0.6 innebar problem för mig. Jag rör knappt ipaden under dagen (spelar lite på lunchen) och när jag kom hem var jag nere på 30-40% trots att den var nylagad på morgonen. Igår under samma förutsättningar hade jag över 80%.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-15 08:43

Haha, dessa nyhetsartiklar som baseras på några få trådar på ett öppet forum.

Snacka om att fiska efter nyheter.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-15 09:50

Jävla trams.Jag har den batteritid som förväntas av den kapacitet som batteriet kan uppbringa.

Jag måste faktiskt säga att jag måste ladda oftare nu med den skarpa 7.1:an jämfört med sista betan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-15 10:14

Åkte från Stockholm igår till Falun och gjorde ett icke vetenskapligt test.

Förutsättningar:

iPhone 5 iOS7.1
Ljusstyrka 55% och Autolås satt på "Aldrig" med andra ord skärmen lyste konstant.
Apple maps navigering på hela tiden.
Facetime samtal 10min
Vanligt samtal 30min
Musik spelad från iTunes Match så ingen lokalt lagrad musik spelades.
Telefonen lämnades i hållaren i bilen när jag stannade för fika och bensträckare med skärmen och Apple maps på.

Starttid Stockholm 13.55 med 100% batteri
Ankomst Falun 17.10 med 19% batteri kvar.

Jag har absolut inget att klaga på när det gäller batteritiden.
Normalt när jag kör och använder iPhone som navigator har jag laddare alltid i men igår ville jag testa och se ifall batteriet skulle räcka.

  • Medlem
  • 2014-03-25 10:35

Dålig batterikapacitet

Ursprungligen av rdny:

Hade 100% för 4 timmar sedan. Nere på 51% nu.

Samma för mig 57% nedsatt batteri på 4:45 timmar, kan inte vara riktigt

Min har stabiliserat sig på normal förbrukning. Har en teori om att iOS efter en uppdatering har en liten "inkörningsperiod" tills den lärt sig användarens beteende.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-25 10:45
Ursprungligen av pmarriott:

Min har stabiliserat sig på normal förbrukning. Har en teori om att iOS efter en uppdatering har en liten "inkörningsperiod" tills den lärt sig användarens beteende.

Tror på den teorin också för jag upplevde att batteriet inte räckte lika långt tid efter uppdateringen.
Men nu är det som vanligt igen

1
Bevaka tråden