Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfplattor: Android gick om IOS förra året

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cubeis:

När ni aktiva här i tråden jämför android plattor med ipad så varför måste ni nämna sämsta skiten plattor i 500 kr klassen från acer or whatever against ipad mini ???

Jag fick tillfälle att köra en samsung Galaxy tab 2 10.1
Den kom ett år EFTER ipad 2 och maken till skit får man leta efter.. Även då skrev folk på forumen vilken toppenplatta galaxy tab 2 är.
Ipad 2 används flitigt än idag men vem kör en galaxy tab 2? Den som dessutom är nyare..

Alltid samma visa med android.. Ohh nyaste är så bra så.. Men det stämmer ju aldrig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-11 21:33
Ursprungligen av Tjosansa:

Jag fick tillfälle att köra en samsung Galaxy tab 2 10.1
Den kom ett år EFTER ipad 2 och maken till skit får man leta efter.. Även då skrev folk på forumen vilken toppenplatta galaxy tab 2 är.
Ipad 2 används flitigt än idag men vem kör en galaxy tab 2? Den som dessutom är nyare..

Alltid samma visa med android.. Ohh nyaste är så bra så.. Men det stämmer ju aldrig.

10.1 tum hur hamnade vi här går ju inte att diskutera om ni inte kan sluta generalisera till höger och vänster kan vi inte hålla oss till relevanta jämförelser kontra ipad mini dvs samma skärmstorlek åtminstone kontra pris och minnesutbyggnad ? För mycket begärt jag vet
Visst samsungs 10 tums platta är skit och för låg upplösning för den stora ytan och kraftlösa processorer för att driva den. Jag har inte pratat om den.

Visst kan man köpa en ipad 2 för 3000 kr och titta sig lycklig på äpplet men den är inte mycket att hänga i granen, troligtvis för tung så den faller i golvet .
Vem köper en ipad 2 idag för 3000 kr att dom används är väl en annan sak men inget jag skulle släpa runt med så tung som den är ?

Samsung Galaxy Tab PRO 8.4" WQXGA är en hyfsad platta för att vara en ny platta blir mitt nästa köp när jag byter ut min samsung 8 tums platta inom ett år.

Allmänt pris cirka 3000 kr idag. 2000 kr inom en halvår säkert.
Samsung Galaxy Tab PRO 8.4" WQXGA

Operativsystem Android 4.4 (KitKat)
Display Typ 8.4" TFT
Upplösning 2560 x 1600 ( 359 ppi )
Färgdjup 16 miljoner färger
Pekskärm Multi-Touch
Funktioner Superklar LCD
Processor QUALCOMM Snapdragon 800
Processorklockfrekvens 2.3 GHz
Antal kärnor Fyrkärnig
Minne Lagring 16 GB
RAM 2 GB
Flash-minneskort som stöds microSDXC
Maximalt stödd kapacitet 64 GB
Kommunikation Trådlös anslutning Bluetooth 4.0, 802.11 a/b/g/n/ac

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-11 21:45
Ursprungligen av cubeis:

10.1 tum hur hamnade vi här går ju inte att diskutera om ni inte kan sluta generalisera till höger och vänster kan vi inte hålla oss till relevanta jämförelser kontra ipad mini dvs samma skärmstorlek åtminstone kontra pris och minnesutbyggnad ? För mycket begärt jag vet
Visst samsungs 10 tums platta är skit och för låg upplösning för den stora ytan och kraftlösa processorer för att driva den. Jag har inte pratat om den.

Visst kan man köpa en ipad 2 för 3000 kr och titta sig lycklig på äpplet men den är inte mycket att hänga i granen, troligtvis för tung så den faller i golvet .
Vem köper en ipad 2 idag för 3000 kr att dom används är väl en annan sak men inget jag skulle släpa runt med så tung som den är ?

Jag undrade hur länge det skulle dröja innan du kastade sten i glashus och se det tog inte lång tid alls.

Du glömmer ett stort fel med alla andra surfplattor som inte finns på iPad.
DET ÄR ANDROID PÅ DOM!!!!
Så du kan räkna upp hur många specar och skryta om dom men det förändrar inte det faktum att dom drivs med ett OS som många inte vill ta med tång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-12 19:30
Ursprungligen av lappen71:

Jag undrade hur länge det skulle dröja innan du kastade sten i glashus och se det tog inte lång tid alls.

Du glömmer ett stort fel med alla andra surfplattor som inte finns på iPad.
DET ÄR ANDROID PÅ DOM!!!!
Så du kan räkna upp hur många specar och skryta om dom men det förändrar inte det faktum att dom drivs med ett OS som många inte vill ta med tång.

Android har blivit bättre med tiden och inte alls dåligt som många ger sken av. Samtidigt är jag ju inte helt superimponerad av MAC iOS 7. Jag är en macnörd i grunden men har vidgat mina vyer. Jisses va trevligt det kan va på andra sidan snötäcket och prisvärt
En platta är enbart en platta och ska inte kosta skjortan tycker jag.

Tydligen säljer android plattorna bra enligt rubrik och trådens ämne lappen om du missat det, allt är inte ett övermoget äpple här i världen.

Senast redigerat 2014-03-12 21:29
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-12 20:20
Ursprungligen av cubeis:

Android har blivit bättre med tiden och inte alls dåligt som många ger sken av. Samtidigt är jag ju inte helt superimponerad av MAC iOS 7. Jag är en macnörd i grunden men har vidgat mina vyer. Jisses va trevligt det kan va på andra sidan snötäcket och prisvärt

Jag vet att android blivit bättre men det betyder inte att det blivit bra nog. För att android ska bli en bra upplevelse så krävs det hårdvara som klarar av den och då kostar det. Så det är inte så prisvärt som du vill ge sken av

Ursprungligen av cubeis:

En platta är enbart en platta och ska inte kosta skjortan tycker jag.

Vad som är prisvärt eller inte är en individuell sak så det är omöjligt att diskutera.
Du tycker 3400:- är dyrt men jag tycker det är normalpris och inget jag blir ruinerad av att betala.

Ursprungligen av cubeis:

Tydligen säljer android plattorna bra enligt rubrik och trådens ämne lappen om du missat det, allt är inte ett övermoget äpple här i världen.

Ja och? Vilket prissegment är det som säljer bra inom android plattor?
Kan tänka mig att denna säljer bra men du får vad du betalar för (skit)

Senast redigerat 2014-03-12 21:29

Inlägg #34 och #35 har blivit redigerade, tänk på våra trivselregler.
PM-funktionen finns fortfarande som man kan använda om man vill diskutera något på tu man hand.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-13 18:15
Ursprungligen av reza666:

Active är inte direkt deras top model även om det bär namnet Galaxy (tyvärr). Sen kan det vara så att du har fått måndagsexemplar.
Min mammas 5S har ruskigt kass mottagning och Applestore skyller på plastskalet. Det roliga är hennes skal är tunnare än det de själva säljer. Har även en kompis där hans touch slutat fungera (iaf 3/5 gånger vill det inte känna igen). Även annan kompis fick byta sin för att det fastnade i 3G och ville inte köra på 4G. Fick själv dessutom byta 3 iPhone 5 innan jag fick en som var utan repa!!!
Så visst finns det exemplar med dåliga lurar i alla märken. Det är så med allt .....

Ännu roligare att det är mycket mer än hur tunt ett skal är som avgör mottagningen.

Ursprungligen av cubeis:

Jag köpte en Samsung Galaxy Tab 3. 8.0 tums. 16 GB. 1200 kr med 1 års garanti. Nypris dock 1900 kr men finns flera till salu för max 1500 kr med garanti på nätet. Supernöjd . Snabb ,smidig, lätt, platt, elegant skarp skärm, fin touchkänsla, utbyggbar med ytterligare 64 Gb minne för en spottstyver. En succé. Inget skräp, matchar en ipad mini hela vägen och vinner på minnesutbyggnaden, priset mm alla veckans dagar. THATS IT.
psss. lite olika segment visst. denna Samsung 8 tums platta är mer 16.9 film format, medans en ipad mini är mer läsformat medveten om detta

Behöver jag säga mer Plattan laddar min mobil på mikro usb porten så nice med en liten smidig adapter . Jag ler hela dagen att slippa ha en urladdad smartphone. Det var den egentliga anledningen till att jag köpte plattan

psss. drömmer redan om den nya smidiga 8.4 tums plattan från Samsung.. ska vara riktig nice skärm och vass quadra processor..

När ni aktiva här i tråden jämför android plattor med ipad så varför måste ni nämna sämsta skiten plattor i 500 kr klassen från acer or whatever against ipad mini ???

Så anledningen till att du köpte en Samsungplatta var för att kunna ladda med mikro-usb?
Är det inte lättare att bara ha en Appleladdare tillhands?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-13 18:28

Man kan ju använda samma laddare, det är ju bara sladden som skiljer.

Fast han skriver faktiskt att "Plattan laddar min mobil på mikro usb porten " och det klarar vi inte med en Ipad.

Men jag måste erkänna att jag visste inte att det fanns microUSB - microUSB kablar.

Bevaka tråden