Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office för Mac uppdateras i år

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en marknadschef på Microsoft är en ny version av Office för Mac under utveckling. Företaget planerar att släppa programsviten redan i år.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-03-12 11:46

Bedrövligt att Microsoft då får uppdaterat sin mjukvara på Apples plattform snabbare än Apple får uppdaterat Aperture på sin egen plattform.

Ursprungligen av Redaktionen:

...Företaget planerar att släppa programsviten redan i år...

Vad menar ni med "redan"?

Win- och Mac-versionerna har under många år följt varandra med ungefär ett års mellanrum.

2003 Win - 2004 Mac.
2007 Win - 2008 Mac.
2010 Win - 2011 Mac.
2013 Win - 2014 Mac.

Helt enligt alla förväntningar.

Ibland känns det som att ni försöker göra nyheterna mer sensationella än vad de faktiskt är.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar ni med "redan"?

Win- och Mac-versionerna har under många år följt varandra med ungefär ett års mellanrum.

2003 Win - 2004 Mac.
2007 Win - 2008 Mac.
2010 Win - 2011 Mac.
2013 Win - 2014 Mac.

Helt enligt alla förväntningar.

Ibland känns det som att ni försöker göra nyheterna mer sensationella än vad de faktiskt är.

Med "redan" menar jag ju att det inte är så länge kvar från och med nu, inte att det skulle vara ovanligt kort tid sedan förra versionen.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Med "redan" menar jag ju att det inte är så länge kvar från och med nu...

Ok, men jag tycker att det är en felaktig användning av ordet.

Säger man att något kommer "redan i år", så är den naturliga tolkningen att det har varit planerat till senare, eller att man har förväntat sig att det skulle komma senare, men att det nu har tidigarelagts.

I andra hand skulle man kunna tolka det som att det skulle vara ovanligt kort tid mellan versionerna.

Först i tredje hand, och knappt ens då, skulle jag göra din tolkning. Om man menar "det är inte så länge kvar", så kan man säga det.

Senast redigerat 2014-03-12 14:00

Alltså, nu har jag gett OSX och Office 2011 tre månader och försökt jobba professionellt med det. Jag måste säga att Microsoft har misslyckats fatalt med att göra detta paket användarvänligt och kompatibelt med den övriga Officefamiljen. Jag undrar nu om det inte är ett medvetet drag för att inte företagskunder inte ska byta från Windows till OSX?

Stavningskontrollen på stora Exceldokument till exempel? "Text is too long". *morr*

Nu borde väl den där uppdateringen komma snart? Kanske i samband med Yosemite? Är det NÅGON som hört något?

1
Bevaka tråden