Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Star Trek Online nu för Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan också Mac-användare bli kaptener över ett eget Star Trek-skepp när onlinespelet Star Trek Online släpps för OS X.

Läs hela artikeln här

Halvrelaterat.. Håller på att titta igenom TNG igen, lagom hjärndött att ha på i bakgrunden när jag sysslar med annat. Har tagit mig till säsong 3, vilket börjar kännas som en fungerande serie.

Säsong 1 däremot.. brr. Extremt dåligt, ostigt till max och skådespelarinsatser på nivå trädstam. Hur sjutton de fick pengar till fortsättning är bortom mig, antar att saker var annorlunda på 80-talet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-12 10:42
Ursprungligen av Emil Å:

Halvrelaterat.. Håller på att titta igenom TNG igen, lagom hjärndött att ha på i bakgrunden när jag sysslar med annat. Har tagit mig till säsong 3, vilket börjar kännas som en fungerande serie.

Säsong 1 däremot.. brr. Extremt dåligt, ostigt till max och skådespelarinsatser på nivå trädstam. Hur sjutton de fick pengar till fortsättning är bortom mig, antar att saker var annorlunda på 80-talet.

Visst är det annorlunda mot förr se bara på nedläggningen av Enterprise som jag tyckte var bra och inte förtjänades att läggas ner.
Encounter at Farpoint piloten anses vara det bästa avsnittet av alla

Jag däremot gillar taffligheten i början och man får se hur dom blir bekväma i sina roller och utvecklas till det bättre.
Tänk så många serier där taffligheten inte försvinner och karaktärerna förblir detsamma....dom förtjänas att läggas ner.

@Ida Lindkvist, har du tagit ut extra mycket semester nu så du kan spela 24/7?

Ursprungligen av keptang:

@Ida Lindkvist, har du tagit ut extra mycket semester nu så du kan spela 24/7?

Njae, men jag överväger förstås att göra det. Har skapat en Andorian som precis blivit kapten över skeppet Kumari, men sedan var det tydligen dags att arbeta igen. Skulle behöva hitta något bättre att spela på bara. Har dåligt med vettig hårdvara hemma för sådant efter ett par år av att huvudsakligen spela på konsoler.

Ursprungligen av lappen71:

Visst är det annorlunda mot förr se bara på nedläggningen av Enterprise som jag tyckte var bra och inte förtjänades att läggas ner.
Encounter at Farpoint piloten anses vara det bästa avsnittet av alla

Jag däremot gillar taffligheten i början och man får se hur dom blir bekväma i sina roller och utvecklas till det bättre.
Tänk så många serier där taffligheten inte försvinner och karaktärerna förblir detsamma....dom förtjänas att läggas ner.

Tyckte Enterprise tog sig rätt bra med tiden, men då var nedläggningen tyvärr redan beslutad. Precis som för Voyager blev det ett avslut inte värdigt resten av serien, lite trist.

Visst är det kul att se hur de utvecklas, det håller jag med om! Redan säsong 2 är enormt mycket mer polerad, och säsong 3-4 är riktigt trevliga med många välregisserade avsnitt. Det är också betydligt mindre av alla fåniga moralkakor som levereras på löpande band i första säsongen..

Jag gillar annars DS9, något jag vet att @Ida Lindkvist inte kan skriva under på. Tycker om att det är längre berättelser över hela avsnitt eller säsonger, inte lika episodbundet som många av de andra serierna.

Ursprungligen av Emil Å:

Tyckte Enterprise tog sig rätt bra med tiden, men då var nedläggningen tyvärr redan beslutad. Precis som för Voyager blev det ett avslut inte värdigt resten av serien, lite trist.

Visst är det kul att se hur de utvecklas, det håller jag med om! Redan säsong 2 är enormt mycket mer polerad, och säsong 3-4 är riktigt trevliga med många välregisserade avsnitt. Det är också betydligt mindre av alla fåniga moralkakor som levereras på löpande band i första säsongen..

Jag gillar annars DS9, något jag vet att @Ida Lindkvist inte kan skriva under på. Tycker om att det är längre berättelser över hela avsnitt eller säsonger, inte lika episodbundet som många av de andra serierna.

Jag håller TOS närmast hjärtat, det är så charmigt på något sätt. Men annars tycker jag himla bra om Enterprise och Voyager, TNG har sina shining moments och DS9.. ja det var väl inte dåligt, men Kira Nerys och för all del den otroligt hemska Kai Winn irriterade mig nästan gränslöst. DS9 bjuder däremot på en av mina favoritskådisar Jeffrey Combs som spelar både Weyoun och Brunt (hans bästa roll är dock Commander Shran i Enterprise). Fick både en bild med honom och en autograf i London! *glad*

Ställningarna just nu. Är nästan förvånad över att Kirk och Picard dominerar så.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-03-12 13:03
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

...Jeffrey Combs som spelar både Weyoun och Brunt (hans bästa roll är dock Commander Shran i Enterprise)...

Åh, det där måste jag instämma med...Shran är en lysande karaktär och spelas jäkligt bra av JC...

Annars är jag stort TOS-fan, med Voyager på andra plats och TNG på tredje...Enterprise fungerade aldrig riktigt för mig och DS9 kan jag inte med...
Tråkigare karaktär än Sisko får man ju leta efter och ibland kändes det som om varje avsnitt bara handlade om hur hans son och hans Ferengi-kompis strulade till det...

1
Bevaka tråden