Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelt iCloud i Kontakter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-03-11 15:21

Varför blir det så här?

Senast redigerat 2020-05-17 19:34
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-11 15:52
Ursprungligen av Mons:

Varför blir det så här?

Säg det. Jag hade också fått dubblerat iCloud-konto i Kontakter i OSX 10.9.2. Kan det hänga ihop med iOS 7.1 uppdateringen igår?

Hursomhelst, jag bockade ur och bockade åter i rutan vid kontakter i Systeminställningar > iCloud och sen ser det som vanligt ut. (allstå inte i Kontakters egna inställningar som syns i bilden ovan) Svara ja på att behålla kopior av iCoud-kontakter på datorn och sen svara ja på att slå ihop datorns och iClouds kontakter igen.

  • Medlem
  • 2014-03-11 16:37
Ursprungligen av IngoX:

Säg det. Jag hade också fått dubblerat iCloud-konto i Kontakter i OSX 10.9.2. Kan det hänga ihop med iOS 7.1 uppdateringen igår?
Hursomhelst, jag bockade ur och bockade åter i rutan vid kontakter i Systeminställningar > iCloud och sen ser det som vanligt ut. (allstå inte i Kontakters egna inställningar som syns i bilden ovan) Svara ja på att behålla kopior av iCoud-kontakter på datorn och sen svara ja på att slå ihop datorns och iClouds kontakter igen.

Du har nog rätt i att det har med 7.1 att göra.
Gjorde som du och nu ser det bra ut
Tack

1
Bevaka tråden