Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svartskärm på Imac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sedan ett tag haft problem med "svart" skärm på min Imac.
Efter ett tag blev det oftare och även att skärmen hängde sig och gafiken flimrade.... (ibland vit)
Inlämnad på Kullander för felsök i en dryg vecka, fick tillbaka den utan åtgärd inget problem hittat.
Fungerade klockrent i en dryg vecka för att sedan börja med samma problem igen, enda skillnaden denna gång är att en av gångerna blev skärmen grön i stället....

Vad kan vara problemet? Den varken låter eller blir onormalt varm....

Vilken iMac och vilken version av OSX?
Hade du stoppat in något nytt minne eller installerat något speciellt program innan detta började hända?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Vilken iMac och vilken version av OSX?
Hade du stoppat in något nytt minne eller installerat något speciellt program innan detta började hända?

OSX version 10.7.5, Imac 27" 2011 Det senast installerade är Photoshop CC det var ett tag innan problemen började. Annars inget och gott om utrymme på hårddisken.

Nu är jag inte expert men det låter som om det skulle vara glapp någonstans

Ursprungligen av Mymac4ever:

Nu är jag inte expert men det låter som om det skulle vara glapp någonstans

Det märkliga är att den står orörd och bara går och sedan helt plötsligt... strular det!?

Ursprungligen av pantahead:

Det märkliga är att den står orörd och bara går och sedan helt plötsligt... strular det!?

Låter som en kassettbandare jag hade en gång. Den hade glapp i en lödning som kom och gick. Den var inne på service o stod i testbänk under vilken felet uppstod en gång utan att någon kunde se vad det berodde på

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-11 16:06

Om du har möjlighet att ansluta en extern skärm bredvid via Thunderbolt kan man eventuellt få ledtråd till om felet sitter på grafikkortet (samma fel syns på den externa skärmen) eller något glapp till den interna skärmen.

Ursprungligen av pantahead:

Det märkliga är att den står orörd och bara går och sedan helt plötsligt... strular det!?

Uppenbarar sig felet efter en stund så är det troligtvis på grund av att temperaturen i datorn höjs.

Ursprungligen av IngoX:

Om du har möjlighet att ansluta en extern skärm bredvid via Thunderbolt kan man eventuellt få ledtråd till om felet sitter på grafikkortet (samma fel syns på den externa skärmen) eller något glapp till den interna skärmen.
Uppenbarar sig felet efter en stund så är det troligtvis på grund av att temperaturen i datorn höjs.

Den åker tillbaka till Kullander i morgon så får dom rodda. Helt klart så blir den lite varmare innan den börjar strula!!

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-05-07 21:55
Ursprungligen av pantahead:

Den åker tillbaka till Kullander i morgon så får dom rodda. Helt klart så blir den lite varmare innan den börjar strula!!

Har du fått svar av Kullander vad felet var

1
Bevaka tråden