Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes / iTunes store/visning av låtlistorna är borta

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Låtlistorna är plötsligt borta från min iTunes store. Man kan bara se Album.
Jag har version 11.1.5

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 11:22

Låtlistor i iTunes Store? Finns inga låtlistor där.
Vad EXAKT menar du egentligen?

Jag skulle gissa att det handlar om iTunes och inte iTunes Store, och att du har stängt av visningen av sidofältet.

Meny:
Innehåll --> Visa sidofält

Om det inte handlar om detta, så är jag lika frågande som Lappen71. Vad menar du egentligen?

Ursprungligen av lappen71:

Låtlistor i iTunes Store? Finns inga låtlistor där.
Vad EXAKT menar du egentligen?

Så här ser det ut när jag klickar på knappen "visa alla".

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 11:36

Markera "Alla" i övre högra hörnet. Sen så är det ingen spellista utan en lista på låtar. Blanda inte ihop begreppen för det blir förvirrande för oss som försöker hjälpa,

Ursprungligen av lappen71:

Markera "Alla" i övre högra hörnet. Sen så är det ingen spellista utan en lista på låtar. Blanda inte ihop begreppen för det blir förvirrande för oss som försöker hjälpa,

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/Sk%C3%A4rmavbild%202014-03-09%20kl.%2011.34.16.png

Tack att ni försöker hjälpa.....Så ser det inte ut på min iTunes nu längre. Vilket knapp jag än trycker på (alla, visa alla)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 11:55

"Alla" inom den röda cirkeln är det ska trycka på.

Flera problem.....jag kommer inte in på mitt iTunes konto. Jag fick byta lösenordet igår pga iTunes inte vill acceptera mitt lösenord som jag alltid har använt. Jag har inga problem att komma på min apple ID konto med nya lösenordet. Kan det vara en uppdateringsfördröjning?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 12:52

Ja du då vet jag inte hur du lyckats ställa till det.

Ursprungligen av lappen71:

Ja du då vet jag inte hur du lyckats ställa till det.

Jag har inte gjort någonting.....Jag får ringa till supporten i morgon.
Knappast jag vågar trycka på en knapp om det ska fortsätta såhär..
jag har en sådan otur med datorer.
Tack och lov att man kan få mycket hjälp här på forumet!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-03-09 13:12
Ursprungligen av calinou:

Jag har inte gjort någonting.....Jag får ringa till supporten i morgon.
Knappast jag vågar trycka på en knapp om det ska fortsätta såhär..
jag har en sådan otur med datorer.

Ingen risk att du blivit lurad av något spam att byta lösenord i iTunes?

Ursprungligen av mattiL:

Ingen risk att du blivit lurad av något spam att byta lösenord i iTunes?

Nej det har jag inte blivit.
Jag har haft olika apple ID /lösenord beroende på om det iCloud, iTunes eller Apple kontot.
Vilka konstigheter.......Jag är nämligen inloggad (se skärmdump) dock måste man logga in sig 1 gång till ifall man vill se sin sparad låtlista eller ifall man vill köpa en låt. Se skärmdumparna.

Senast redigerat 2014-03-09 15:33
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-09 23:25

Ha ett och samma konto överallt hos Apple, annars blir det rörigt.

När du säger låtlista, menar du spellista? En som du skapat själv?

Ursprungligen av reboot81:

Ha ett och samma konto överallt hos Apple, annars blir det rörigt.

När du säger låtlista, menar du spellista? En som du skapat själv?

Visserligen ska jag ändra så att jag har samma överallt hos Apple men måste först ringa dem för att reda ut detta kontostrul på iTunes. Det hade varit utmärkt ifall man hade kunnat förvalta samtliga inloggningskonton via/från sitt apple ID-kontot. Som du kan konstatera enligt bilden jag har länkat ovan så är det iTunes store (affär) låtlistorna som inte visas längre. Däremot kan jag som vanligt se och bläddra i album. De spellistorna jag har själv skapat i min egen iTunes musik-bibliotek är inget förändrat där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-10 08:37
Ursprungligen av calinou:

Visserligen ska jag ändra så att jag har samma överallt hos Apple men måste först ringa dem för att reda ut detta kontostrul på iTunes. Det hade varit utmärkt ifall man hade kunnat förvalta samtliga inloggningskonton via/från sitt apple ID-kontot. Som du kan konstatera enligt bilden jag har länkat ovan så är det iTunes store (affär) låtlistorna som inte visas längre. Däremot kan jag som vanligt se och bläddra i album. De spellistorna jag har själv skapat i min egen iTunes musik-bibliotek är inget förändrat där.

Varför svarar du inte på @reboot81 frågor?

Citat:

När du säger låtlista, menar du spellista? En som du skapat själv?

Du blandar ihop begreppen så det blir förvirrande och svårt att ge dig klara råd.
För spellista och önskelista är INTE samma utan två vitt skilda saker.
Spellista är något du skapar i ditt bibliotek för att spela upp.
Önskelista är något du skapar i iTunes Store för att komma ihåg vad du vill köpa.

Ursprungligen av lappen71:

Varför svarar du inte på @reboot81 frågor?

Du blandar ihop begreppen så det blir förvirrande och svårt att ge dig klara råd.
För spellista och önskelista är INTE samma utan två vitt skilda saker.
Spellista är något du skapar i ditt bibliotek för att spela upp.
Önskelista är något du skapar i iTunes Store för att komma ihåg vad du vill köpa.

Jag svarade på hans frågor!
Nu är det så att jag har haft telefonsamtal med apple support. De är verkligen trevliga och hjälpsamma.
Problemet med kontot är löst och det var inte så enkelt heller. Det hade jag aldrig kunnat fixa själv eftersom man fick bl a gå in i biblioteket på finder.
Vad gäller andra problem (som jag har beskrivit på mina ovan-inlägg) med visningen av "låtar" så är det inte löst än. Det kan vara nätverksrelaterat.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-10 09:27
Ursprungligen av calinou:

Jag svarade på hans frågor!
Nu är det så att jag har haft telefonsamtal med apple support. De är verkligen trevliga och hjälpsamma.
Problemet med kontot är löst och det var inte så enkelt heller. Det hade jag aldrig kunnat fixa själv eftersom man fick bl a gå in i biblioteket på finder.
Vad gäller andra problem (som jag har beskrivit på mina ovan-inlägg) med visningen av "låtar" så är det inte löst än. Det kan vara nätverksrelaterat.

Se på dom två översta inläggen där du skriver låtlistor.
Låtlistor är något man har i sitt bibliotek ändå använder du det ordet när du beskriver en önskelista något som finns i iTunes Store.
Nu vet du alla fall att det är skillnad mellan dessa saker

Ursprungligen av calinou:

...Det hade varit utmärkt ifall man hade kunnat förvalta samtliga inloggningskonton via/från sitt apple ID-kontot...

Enda anledningen att ha mer än ett Apple-id-konto är om man vill ha ett svenskt och ett amerikanskt, för att komma åt annat innehåll i iTunes Store.

Men om man inte har sådana behov så finns det absolut ingen anledning att ha flera konton.

Så se till att bara använda ett Apple-ID, så slipper du den röra som du nu har skapat för dig själv.

Ursprungligen av lappen71:

Se på dom två översta inläggen där du skriver låtlistor.
Låtlistor är något man har i sitt bibliotek ändå använder du det ordet när du beskriver en önskelista något som finns i iTunes Store.
Nu vet du alla fall att det är skillnad mellan dessa saker

ps: reboot 81 kan själv svara ifall han inte förstår vad jag har svarat.
Jag har inte nämnt något om "önskelista" och har inte benämnt fel.
Vad gäller spellistor så skriver reboot att det är något man har skapat själv och det håller jag med. En låtlista som man har i sitt eget bibliotek kallar jag för "egen låtlista". Det finns bara 1 sådan lista. När det gäller låtarna som visas i Itunes affär så kallar jag det för "låtlistorna". Vidare kan man skapa egna favoritlistor och det kallas för "önskelista".

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-10 09:52

Önskelistor i iTunes.
Spellistor.

Tips vid skumma fel: prova ett annat användarkonto på datorn.
Vad händer om du klickar på skivomslaget?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Enda anledningen att ha mer än ett Apple-id-konto är om man vill ha ett svenskt och ett amerikanskt, för att komma åt annat innehåll i iTunes Store.

Men om man inte har sådana behov så finns det absolut ingen anledning att ha flera konton.

Så se till att bara använda ett Apple-ID, så slipper du den röra som du nu har skapat för dig själv.

Du behöver inte påpeka detta angående "röra jag har skapat för mig själv".
Du behöver inte svara på mina inlägg om du inte vill. Bara för att jag inte kan så mycket om datateknik så behöver du inte "förlöjliga mig" inför andra i dina svar på mina inlägg (inte första gången, som jag upplever).

Ursprungligen av calinou:

Du behöver inte påpeka detta angående "röra jag har skapat för mig själv".
Du behöver inte svara på mina inlägg om du inte vill. Bara för att jag inte kan så mycket om datateknik så behöver du inte "förlöjliga mig" inför andra i dina svar på mina inlägg (inte första gången, som jag upplever).

Du är dålig på att beskriva dina problem. Och du blandar ihop begrepp. Och du hittar på egna begrepp.

När du blir tillrättavisad så blir du bara sur. Det har vi också sett i flera trådar.

Men vill du inte ha hjälp, så är det helt ok med mig. Du slipper mina svar i fortsättningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-10 10:20
Ursprungligen av calinou:

ps: reboot 81 kan själv svara ifall han inte förstår vad jag har svarat.
Jag har inte nämnt något om "önskelista" och har inte benämnt fel.
Vad gäller spellistor så skriver reboot att det är något man har skapat själv och det håller jag med. En låtlista som man har i sitt eget bibliotek kallar jag för "egen låtlista". Det finns bara 1 sådan lista. När det gäller låtarna som visas i Itunes affär så kallar jag det för "låtlistorna". Vidare kan man skapa egna favoritlistor och det kallas för "önskelista".

Se du fortsätter att kalla det något för vad det inte heter.
Ska du få hjälp MÅSTE du benämna det rätt för att det inte ska bli missförstånd.

@reboot81 har postat bra länkar som förklara skillnaden mellan dessa.

Spellista är något man skapar i sitt bibliotek och du kan inte kalla det för "egen låtlista"

Du kallar det som är iTunes Store för låtlistorna och iTunes kallar det bara för låtar...vem har rätt?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du är dålig på att beskriva dina problem. Och du blandar ihop begrepp. Och du hittar på egna begrepp.

När du blir tillrättavisad så blir du bara sur. Det har vi också sett i flera trådar.

Men vill du inte ha hjälp, så är det helt ok med mig. Du slipper mina svar i fortsättningen.

Nu gör du det igen! Jag gillar inte att du påpekar att "Du" är "si och så" i negativa termer och påpekar mina fel och brister hela tiden.
1)Du är dålig på att
2) Du blandar ihop begrepp
3) Du hittar egna begrepp
4) Du blir sur har "VI" sett - vem är vi?

Ta fram mina inlägg där "NI"? har sett att jag är "sur"
Du är väldigt kompetent och det vore synd att inte få hjälp av dig i framtiden. Dock önskar jag att slippa alla kommentarer som påpekar om hur dålig jag är.

Senast redigerat 2014-03-10 11:19
Ursprungligen av lappen71:

Se du fortsätter att kalla det något för vad det inte heter.
Ska du få hjälp MÅSTE du benämna det rätt för att det inte ska bli missförstånd.

@reboot81 har postat bra länkar som förklara skillnaden mellan dessa.

Spellista är något man skapar i sitt bibliotek och du kan inte kalla det för "egen låtlista"

Du kallar det som är iTunes Store för låtlistorna och iTunes kallar det bara för låtar...vem har rätt?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/Sk%C3%A4rmavbild%202014-03-10%20kl.%2010.13.30.png

OK tack för hjälpen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-10 10:42
Ursprungligen av calinou:

OK tack för hjälpen.

Vi vill dig inte illa utan ge dig så bra hjälp som möjligt men då måste frågeställaren vara tydlig och använda korrekta termer

Håll er till trivselreglerna, personliga diskussioner kan tas i PM mellan varandra. Tack!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-10 13:02
Ursprungligen av reboot81:

Önskelistor i iTunes.
Spellistor.

Tips vid skumma fel: prova ett annat användarkonto på datorn.
Vad händer om du klickar på skivomslaget?

Jag har provat med ett annat användarkonto. Samma problem uppstår

Bevaka tråden