Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cykeldator?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en ny cykeldator o hoppas att det finns en del cyklister här på 99mac som kanske kan tipsa mig om bra sådana.

Önskade funktioner;
Hastighet /max hast /medel hast
Tripdistans / maxdistans(räkneverket som räknar ihop allt jag cyklar)
Klocka / triptid

Den får gärna ha bakgrundsbelysning o vara trådlös

Max pris: 600kr

Min nuvarande mätare är en Cat Eye Velo8. Den funkar än men det usla fästet, som jag bytt en gång, på vilket mätaren ska "knäppas" fast har pajat o nu får jag istället tejpa fast mätaren i fästet

Jag har tittat runt lite men det finns så mycket att välja mellan att jag inte vet vart jag ska börja. Denna Sigma BC1612 ser intressant ut o jag har hittat den till ett bra pris men jag har också sett blandade rescensioner. Vet heller inte vad "kadens"/Cadence är

Så tipsa mig!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-08 15:21

Varför inte iPhone med en bra cykel app?

Ursprungligen av lappen71:

Varför inte iPhone med en bra cykel app?

Har funderat på det också nu när jag har en 4s men vet inte om jag känner för att sätta fast telefonen i cykeln. Har iofs redan ett program - Runtastic

Vad behöver jag för tillbehör till detta?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-08 15:52
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har funderat på det också nu när jag har en 4s men vet inte om jag känner för att sätta fast telefonen i cykeln. Har iofs redan ett program - Runtastic

Vad behöver jag för tillbehör till detta?

Förslagsvis en cykelhållare

iphone är en möjlighet men jag ser nog ändå gärna alternativ(dock ej annan mobiltfn)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-08 17:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

iphone är en möjlighet men jag ser nog ändå gärna alternativ(dock ej annan mobiltfn)

Får man fråga varför?
Jag använder RunKeeper och den kan ge mer detaljerad info än en cykeldator.

Efter lite fundering har jag kommit fram till att grundfunktioner som hastighet o tid samt puls är mer intressant än kadens så jag finlirar min sökning i den riktningen.

Jag tackar Mija för Mija's inlägg även om jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till det...

Hoppas det finns fler än två cyklister/cykelbrukare här. Jag är inte elit, fast det är nog uppenbart, dock cyklar jag gärna o mycket o förra året fick jag ihop 125mil i o kring Sundsvall

Ska jag ha inbyggd pulsmätning får jag förstås höja kostnadsnivån lite o hoppas att pulsband ingår

Senast redigerat 2014-03-08 21:35

Jag skulle föredra att ha nallen säkert undanstoppad i fickan men gillar samtidigt smidiga appar så Wahoo RFLKT kanske är en lösning

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-09 11:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag skulle föredra att ha nallen säkert undanstoppad i fickan men gillar samtidigt smidiga appar så

Har man en ordentlig hållare är det ingen fara.Körde omkull med min i somras utan att det hände något.

På min långfärdscykel har jag en Cateye Enduro 8 som loggat en jäklans massa km i Afrika och på min mtb en trådlös sigma BC 1212.

Båda sitter bra i fästena. Skall även sägas att Cateye har använts mest av förklarliga skäl.

Mvh Daniel
http://travelaroundtheworld.se

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-03-09 18:37

Mycket nöjd med en trådlös Sigma (lite osäker på modellnamn, men det är en ngt äldre modell).

Lite OT men får ni som kör med mobil hur lång tid får ni ut era telefoner med GPS program igång.

Har postat mitt senaste napp i en annan tråd: http://www.99mac.se/forum/p/2195864

1
Bevaka tråden