Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chrome frågar efter lösenord

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag gör något i Chrome (har inte riktigt klurat ut vad som är utlösande...) så börjar den fråga om tillåtelse att hämta lösenord från nyckelringen. Är en del konstiga lösenord till sidor som jag inte använt på mycket länge. Hur blir jag av med det här??+

( MacBook Pro OS 10.8.5, Chrome 18.0.1025.165)

Ursprungligen av Greta723:

När jag gör något i Chrome (har inte riktigt klurat ut vad som är utlösande...) så börjar den fråga om tillåtelse att hämta lösenord från nyckelringen. Är en del konstiga lösenord till sidor som jag inte använt på mycket länge. Hur blir jag av med det här??+

( MacBook Pro OS 10.8.5, Chrome 18.0.1025.165)

Om jag inte helt missminner mig blir du av med den där rutan om att hämta lösenord från nyckelringen så här:

Gå in i Inställningar för Chrome. Visa avancerade inställningar. Klicka ur rutan som säger "Erbjud att spara lösenord som jag anger på webben".

Tillägg: Genom att tillåta alltid blir du förstås också av med att rutan kommer upp och Chrome kan använda lösenorden för att logga in på sajterna i fråga.

Ursprungligen av Greta723:

Chrome 18.0.1025.165

Du borde kanske fundera på att uppdatera. Senaste versionen av Chrome är 33. Version 18 är två år gammal.

Upptäckte att det var en gammal version av Chrome, så jag har uppdaterat. Samma tjat om lösenord fortfarande, ska testa med tipset jag fick.

Ursprungligen av Greta723:

...Samma tjat om lösenord fortfarande...

Mitt inlägg var bara en allmän upplysning om att du kör med en gammal version.

Svaret på din fråga hade du ju redan fått i Idas inlägg.

1
Bevaka tråden