Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång laddningskabel till iPad. MFi

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Måste köpa en ny lång kabel till min ipad mini retina. Hur ligger det till med den här certifieringen, Made For i(Phone Pad pod) egentligen. Det jag vill veta är ifall kablar certifierade med MFi fungerar att ladda ipad mini retina med? Det står på vissa kablar att de kan ladda iPad 4 och då antar iaf jag att den borde kunna ladda en iPad mini retina också efter som den inte drar mer ström än 4an!?

Är det någon som köpt en lång (typ 2-3 meter) kabel till sin ipad mini retina eller ipad air som funkar och håller bra och som dessutom inte kostar så mycket?

Är det MFi-licensierade grejer så bör det väl fungera. Har inte provat själv till i*-enheter. Men till andra saker har jag provat med längre USB-kablar och det har fungerat utan problem.

Köp på nätet, fungerar det inte, använd ångerrätten.

En annan möjlig lösning. Flytta laddaren närmare din iPad, vanlig förlängningskabel är mycket billigare.

Ursprungligen av keptang:

Är det MFi-licensierade grejer så bör det väl fungera. Har inte provat själv till i*-enheter. Men till andra saker har jag provat med längre USB-kablar och det har fungerat utan problem.

Ok. Jag har också provat längre kablar till andra enheter. Vissa har funkat, andra inte. Köpte längre kabel till en ipad 3 för länge sedan, det var svårt att hitta en som fungerade. Det känns ju som det borde vara säkrare om de nu är märka med MFi, men e fortfarande lite läskigt att köpa när jag har så dålig erfarenhet från förut.

Köp på nätet, fungerar det inte, använd ångerrätten.

Ursprungligen av hummel:

En annan möjlig lösning. Flytta laddaren närmare din iPad, vanlig förlängningskabel är mycket billigare.

Hehe ja så kan man ju göra men det e inte riktigt det jag är ute efter. Det blir inte så smidigt att bära med sig en sådan

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-02 17:33

Jag kör en USB-förlängningssladd till min iPhone. Funkar problemfritt.

Ursprungligen av reboot81:

Jag kör en USB-förlängningssladd till min iPhone. Funkar problemfritt.

Samma här...

Lång Lightningkabel

Hittade tillslut en lång och bra kabel med "Lifetime Guarantee" och som en liten bonus så har den laddningsindikator som på en macbook. Den heter Quickdraw och hittas på http://www.woodforddesign.com/ om någon är intresserad.

Har haft den ett gäng månader nu och har inga klagomål på den. Men ska man anmärka på något så kunde den ha varit lite mindre styv.

1
Bevaka tråden