Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya typsnitt??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har sett att textutseendet för medlemsnamn i forumet och fetade rubriker i tex bevakningen har bytts från fet blå stil till en tunnare blå stil som påminner om courier. Är detta en medveten förändring eller är det en bugg? Kan ju säga att bevakningslistans visning av olästa trådar INTE blir läsligare

Jag kan också av den övre bilden nedan se att namnen på senaste kommentatör är "spärrade"

Senast redigerat 2014-02-26 07:52

Kan det vara så att du kör Chrome? Har nämligen börjat få samma effekt, inte bara på 99 utan även med andra webbplatser. Känns som om någon uppdatering ställer till det.

Ursprungligen av Emil Å:

Kan det vara så att du kör Chrome? Har nämligen börjat få samma effekt, inte bara på 99 utan även med andra webbplatser. Känns som om någon uppdatering ställer till det.

Jo jag kör Chrome men detta har kommit ganska nyss o Chrome har inte uppdaterats på ett tag så det känns mer som ett CSS-fel eller nåt

Det är Chrome som gjort någon förändring, kom en uppdatering häromdagen (igår/förrgår eller något), sen dess har det dykt upp hos mig iaf.

edit: Jag har endast detta issue på 99mac dock, har inte sett det någon annanstans.

Senast redigerat 2014-02-25 18:43

Vilka andra sidor har ni sett det på? Går inte att surfa på 99mac med Chrome, får ordentligt ont i ögonen/huvudet efter ett tag.

Ursprungligen av keptang:

Vilka andra sidor har ni sett det på? Går inte att surfa på 99mac med Chrome, får ordentligt ont i ögonen/huvudet efter ett tag.

Jag har inte märkt det ngn annanstans

Fredrik/biberu har bytt ut en del av typsnitten nu för att gå runt Chrome-problemen. Ser det bättre ut?

Ursprungligen av Emil Å:

Fredrik/biberu har bytt ut en del av typsnitten nu för att gå runt Chrome-problemen. Ser det bättre ut?

Ja det gör det

1
Bevaka tråden