Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro Retina - HDMI-VGA ingen bild på extern skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Innan jag kastar datorn eller skärmen i golvet.

Min burk har en "äkta" HDMI kontakt. Dock har inte skärmen det utan Displayport. Istället har jag en HDMI till VGA som jag kopplar mot en extern 24" Dell skärm. Med denna koppling så händer inget på den externa skärmen, ingen signal, medans datorn blinkar varannan sekund hela tiden så länge kontakten är i.

Testar jag med en annan adapter som jag har lånat, mini-dvi till VGA så funkar det hur bra som helst.

Jag har läst flera som har problem med HDMI till externa skärmar och/eller TV. Är detta något problem på riktigt? Jag hittar ingenstans man ska aktivera HDMI i datorn eller dess drivrutin, vilket jag förstått är inbyggt i OS:et.

Är det någon som känner igen detta problem och är det nåt man kan göra något åt?

Tack på forehand
H

Vad är det för adapter du har för HDMI->VGA?

Ja, en mini-displayport till VGA adapter är det du får skaffa. HDMI:n är digital, enbart. Däremot funkar det med en HDMI till DVI-adapter, eller - eftersom du har displayport på skärmen - en mini-displayport till displayport-adapter.

Ursprungligen av detheterjag:

Hej,

Innan jag kastar datorn eller skärmen i golvet.

Min burk har en "äkta" HDMI kontakt. Dock har inte skärmen det utan Displayport. Istället har jag en HDMI till VGA som jag kopplar mot en extern 24" Dell skärm. Med denna koppling så händer inget på den externa skärmen, ingen signal, medans datorn blinkar varannan sekund hela tiden så länge kontakten är i.

Testar jag med en annan adapter som jag har lånat, mini-dvi till VGA så funkar det hur bra som helst.

Jag har läst flera som har problem med HDMI till externa skärmar och/eller TV. Är detta något problem på riktigt? Jag hittar ingenstans man ska aktivera HDMI i datorn eller dess drivrutin, vilket jag förstått är inbyggt i OS:et.

Är det någon som känner igen detta problem och är det nåt man kan göra något åt?

Tack på forehand
H

Hej.

Deltaco adapter.

Varför säljs de överhuvudtaget om de inte fungerar

1
Bevaka tråden