Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta dubletter av bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har många dubletter av mina bilder här och var på datorn. Kan man ställa in så i finder hittar alla dubletter?
Vissa bilder som har blivit dubletter har blivit automatiskt omdöpta utan att jag har gjort någonting själv.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-24 12:40

Om det inte är du som döpt om dem så är det ett program som gjort det. Kanske kolla hur det har hänt? Vilka program använder du för att hantera/redigera bilder?
DupeGuru Picture Edition är riktigt bra på att hitta lika bilder och ta bort/flytta dem.

Ursprungligen av reboot81:

Om det inte är du som döpt om dem så är det ett program som gjort det. Kanske kolla hur det har hänt? Vilka program använder du för att hantera/redigera bilder?
DupeGuru Picture Edition är riktigt bra på att hitta lika bilder och ta bort/flytta dem.

Tack för info. Picasa ställde till det. Så fort jag öppnade så laddades in massor av bilder i rasande fart. Det hann bli massor av dubletter innan man hann stänga av processen. Nu har jag tagit bort picassa. Angående alternativ program för att sortera och redigera bilder har jag nyss startat ett tråd. Svara gärna om du har tips.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-02-24 13:12

Jag kör med Duplicate Annihilator. Fungerar klockrent.

Nu har jag precis installerat och kört DupeGuru och jag hade faktiskt över 5000 st dubletter!

1
Bevaka tråden