Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

senaste version av OS X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har OS X 10.8.5 på min MBP. Finns det ytterligare en ny version?
Den finns i så fall inte på min uppdaterings-lista från App store. I stället så är det OS X Mavericks som erbjuds. Har man inget annat val? Är det Mavericks som gäller nu?

Ursprungligen av calinou:

Jag har OS X 10.8.5 på min MBP. Finns det ytterligare en ny version?
Den finns i så fall inte på min uppdaterings-lista från App store. I stället så är det OS X Mavericks som erbjuds. Har man inget annat val? Är det Mavericks som gäller nu?

För tillfället, ja. Om det kommer fler uppdateringar till 10.8 är det ingen annan än Apple som vet. Men iom att Mavericks är gratis så är väl tanken att man ska uppdatera. Ser heller ingen anledning till varför man inte skulle vilja det.

Ursprungligen av pmarriott:

För tillfället, ja. Om det kommer fler uppdateringar till 10.8 är det ingen annan än Apple som vet. Men iom att Mavericks är gratis så är väl tanken att man ska uppdatera. Ser heller ingen anledning till varför man inte skulle vilja det.

Det fungerar väl lika problemfritt som OS X?

Vänta lite med att uppdatera till Mavericks tills Apple släppt patchen för säkerhetshålet.

Ursprungligen av calinou:

Det fungerar väl lika problemfritt som OS X?

Vad menar du med det? Mavericks är OS X.

Alla OS X-versioner har både ett nummer och ett namn.

Version 10.8 av OS X kallas Mountain Lion. Version 10.9 kallas Mavericks.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med det? Mavericks är OS X.

Alla OS X-versioner har både ett nummer och ett namn.

Version 10.8 av OS X kallas Mountain Lion. Version 10.9 kallas Mavericks.

Tack för upplysning!
Det visste jag inte. Det har aldrig stått "Mountain Lion" när jag har uppdaterat utan bara OS X + nummer. Jag trodde att Mavericks var ett annat operativsystem eftersom siffrorna har ersatts med ett ord. Det står bara OS X Mastervicks

Ursprungligen av keptang:

Vänta lite med att uppdatera till Mavericks tills Apple släppt patchen för säkerhetshålet.

Tack för tipset! Då väntar jag lite.......Jag klarar mig bra som det är just nu.

Ursprungligen av calinou:

...Det har aldrig stått "Mountain Lion" när jag har uppdaterat utan bara OS X + nummer...

I tal och text (t.ex i marknadsföringssammanhang) brukar Apple bara använda namnet, inte numret. Men vid uppdateringar är det väl oftast bara numret som nämns.

10.0 = Cheetah
10.1 = Puma
10.2 = Jaguar
10.3 = Panther
10.4 = Tiger
10.5 = Leopard
10.6 = Snow Leopard
10.7 = Lion
10.8 = Mountain Lion
10.9 = Mavericks

http://en.wikipedia.org/wiki/Os_x

1
Bevaka tråden