Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tusan får jag bort den här ikonen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt slumpmässigt dök den här ikonen upp i min statusrad uppe till höger, i OSX. Jag syftar på telefonluren näst längst till vänster. Någon som vet hur jag får bort den? Struntar eg. i vad den betyder, vill bara inte ha den där. Har inte gjort något särskilt som kan ha fått den att dyka upp heller, så vet inte varför det skett.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Helt slumpmässigt dök den här ikonen upp i min statusrad uppe till höger, i OSX. Jag syftar på telefonluren näst längst till vänster. Någon som vet hur jag får bort den? Struntar eg. i vad den betyder, vill bara inte ha den där. Har inte gjort något särskilt som kan ha fått den att dyka upp heller, så vet inte varför det skett.

System Preferences -> Network. Sedan kollar du i listan efter ett modem där rutan "Show modem status in menu bar" är ibockad.

Eller så håller man inne kommando, trycker på ikonen och drar ut den från menyraden. Den försvinner med ett rökmoln och en liten ljudeffekt.

Superbt! Tackar.

Har du använt ett 3G-modem (e dyl) nyligen?

1
Bevaka tråden